۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۷۷۱
اتاق بازرگانی تهران و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه آموزشی امضا کردند

توسعه آموزش محوری‌ترین خدمت پارلمان بخش خصوصی پایتخت

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران برای همکاری و مشارکت مدون در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای فعالان اقتصادی با محوریت فناوری‌های نوین، یک تفاهم‌نامه آموزشی امضا کردند.
توسعه آموزش محوری‌ترین خدمت پارلمان بخش خصوصی پایتخت
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، موسسه آموزش و منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران یک تفاهم‌نامه همکاری در حوزه آموزش امضا کردند. در آیین امضای این تفاهم‌نامه که با حضور بهمن عشقی، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران، و افشین کلاهی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رئیس هیات مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان برگزار شد، تعدادی از مدیران هر دو نهاد و اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران نیز حضور داشتند و در مورد فعالیت‌های آموزشی اتاق تهران، ضرورت آموزش فعالان اقتصادی و استفاده حداکثری از ظرفیت مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان سخن گفتند.

در آغاز این نشست رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران، با اشاره به توفیق اتاق تهران در جلب عضو و فراگیر کردن عضویت اتاق بین فعالان اقتصادی، گفت: تعداد اعضای اتاق در حال حاضر از ۱۹ هزار شخص گذر کرده است که نشان می‌دهد علاوه بر اینکه اعتماد فعالان اقتصادی جلب شده، خدمات اتاق نیز مطلوب واقع ‌شده است. همه به این باور رسیده‌اند که اتاق بازرگانی تهران از مدل سنتی سابق خارج‌ شده و فضایی با ظرفیت بالا برای حضور و فعالیت تمامی فعالان اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

افشین کلاهی با یادآوری این نکته که یکی از مهم‌ترین مسائل در هر سازمانی مقوله آموزش است و اتاق بازرگانی تهران نیز با راه‌اندازی مدرسه کسب‌وکار با قدرت وارد این عرصه شده است، افزود: مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان نیز به این امر واقف است. در همین راستا زمینه‌های همکاری را با موسسه آموزشی اتاق بازرگانی در قالب یک تفاهم‌نامه در نظر گرفتیم و تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم که به‌درستی مفاد آن را به مرحله اجرا و عملیاتی‌سازی برسانیم.

 در ادامه، دبیر‌کل مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان نیز به تشریح موضوع محوری تفاهم‌نامه پرداخت و گفت: همکاری در جهت نیازسنجی، طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی موردعلاقه و نیاز طرفین در راستای ارتقای سطح دانش، نگرش و توانمندسازی منابع انسانی تشکل‌های اقتصادی و اعضای آن‌ها از جمله موضوعات محوری این تفاهم‌نامه است.

مجید برزگری به اهداف آموزشی تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های طرفین در برگزاری دوره‌ها، همکاری در برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت برگزاری دوره‌ها و رفع خلاهای آموزشی که مانع توسعه کسب‌وکارهای دانش‌محور هستند، هدف‌های عمده‌ای است که این تفاهم‌نامه بر پایه آن بناشده است.

آموزش مبتنی بر شایستگی

مدیر موسسه آموزش و منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران نیز در ادامه با تاکید بر اینکه در دو دوره اخیر اتاق بازرگانی تهران به توانمندسازی در حوزه منابع انسانی و آموزش توجه ویژه‌ای شده است، گفت: در حال حاضر دوره‌های آموزشی عمومی به‌طور منظم برگزار می‌شود و تاکنون رابطین آموزشی تشکل‌ها به عدد 60 رسیده است. در 6 ماهه نخست سال جاری 284 نفر از تشکل‌های مختلف در دوره‌های آموزشی اتاق تهران شرکت کرده‌اند که قریب به 9 هزار نفر ساعت‌آموزش را شامل می‌شود.

ناصر عندلیب با بیان اینکه در موسسه آموزشی آیتک علاوه بر دوره‌های آموزشی عمومی، دوره‌های تخصصی نیز در تعامل مستقیم با هر تشکل ایجاد شده است، افزود: در این پلتفرم، روش آموزش مبتنی بر شایستگی را انتخاب کردیم که تمامی امور از تدوین استانداردهای آموزشی، نیازسنجی، ارزش‌یابی، اجرا و ارائه گواهینامه را شامل می‌شود. برای این کار از سیستم مدیریت آموزش استفاده ‌شده است ضمن اینکه در موسسه آموزشی اتاق امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی برای انواع آموزش‌های حضوری یا الکترونیکی موجود است.

 

آموزش؛ نقطه ضعف زنجیره تولید ثروت

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه در شرایطی که نفت موتور محرک اقتصاد کشور و عامل ثروت پایدار نشده است، گفت: آموزش یکی از نقاط ضعف زنجیره ایجاد ثروت در ایران است در سال ۱۳49 گروهی از فعالان اقتصادی و دانش‌آموختگان دانشگاه هاروارد مرکز مطالعات مدیریت را راه‌اندازی می‌کنند تا مدیر پرورش دهند. بخش خصوصی در دهه 40 نهضت ضرورت آموزش را شروع کردند و امروز این ضرورت در حوزه آموزش در اتاق بازرگانی تهران درک شده است.

بهمن عشقی توسعه آموزش را محوری‌ترین عنصر خدمت‌رسانی اتاق تهران دانست و افزود: درگذشته آموزش‌های به مشاوره صدور کارت بازرگانی محدود بود اما امروز شاهد هستیم که اولین گروه از فعالان اقتصادی در رشته مدیریت ارشد کسب‌وکار به همت اتاق تهران فارغ‌التحصیل شدند.

دبیرکل اتاق تهران ادامه داد: با توسعه خدمات موسسه آموزش و راه‌اندازی مدرسه کسب‌وکار، اتاق تهران در حال کنار هم گذاشتن قطعات پازلی است که در آینده تکمیل می‌شود و ثمرات آن به بار خواهد نشست. ما برنامه‌های آموزشی بزرگی برای یکی دو سال آینده داریم و از آموزش در بالاترین سطوح عالی در مدرسه کسب‌وکار تا پایین‌ترین سطح مهارتی در مناطق آسیب‌پذیر پایتخت را در دستور کار قرار داده‌ایم. اتاق تهران از آغاز به کار خود در دوره حضیض سیاسی قاجار، شأنی رفیع و بلندمرتبه و دموکراسی‌خواه داشته و مظهر اتکا به عقلانیت بوده است.

او ضمن قدردانی از دست اندرکاران امضای تفاهم‌نامه آموزشی، حاضران را به ادامه چنین همکاری‌هایی تشویق کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد مصداقی از همکاری مشترک اتاق بازرگانی تهران و مجمع تشکل‌های دانش بنیان در زمینه آموزش است. اگر تشکل‌ها را محور فعالیت‌های اقتصادی بدانیم بنابراین بهترین نیازسنجی آموزشی از سوی تشکل‌ها ارائه خواهد شد و سنجش درست نیازها، ما را به آموزش مطلوب هدایت می‌کند. مساله نوگرایی نیز در برنامه‌ریزی‌های آموزشی اتاق تهران باید مورد توجه و تمرکز باشد که می‌تواند با این تفاهم‌نامه و ارتباط با مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان حاصل شود.

در پایان نشست نیز این تفاهم‌نامه توسط دبیر کل اتاق بازرگانی تهران و رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان امضا و مبادله شد. در آیین امضای تفاهم‌نامه آموزش بین اتاق تهران و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان، شهاب جوانمردی، عضو هیات نمایندگان و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد فناوری و تحویل دیجیتال، غلامرضا ملکی، مدیر امور تشکل‌های اتاق تهران و علی مسعودی عضو هیات مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان نیز حضور داشتند.








 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما