کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی: مجلس با افزایش قیمت دارو مخالف است

14 مهر 1398 ساعت 9:28

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که با توجه به افزایش قیمت دارو در چند ماه گذشته اصلاح مجدد نرخ آن منطقی نیست.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از ایسنا، اکبر ترکی در واکنش به اظهار نظر اخیر رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر اصلاح قیمت دارو به عنوان گام اول وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو گفت: اخیرا آقای شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در کمیسیون بهداشت اعلام کرد که با توجه به عدم افزایش قیمت دارو در طول سه چهار سال گذشته نرخ آن را اخیرا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دادند.

وی افزود: این افزایش قیمت مورد اعتراض تعدادی از نمایندگان قرار گرفت که در پی آن آقای موسوی لارگانی نماینده فلاورجان سوالی را از  وزیر بهداشت مطرح کرد و قانع نشد البته هنوز تکلیف در کمیسیون مشخص نشده است.

ترکی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت اگر بخواهند مجددا قیمت دارو را اضافه کنند به هیچ عنوان صحیح نیست، البته ممکن است این کار در موارد خاص رخ دهد با این استدلال که تولید دارو هزینه بر بوده و باید قیمت آن اضافه شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار کرد:‌ اگر بخواهند مجددا قیمت دارو را افزایش دهند با این استدلال که قیمت فعلی برای تولید کننده صرفه ندارد و در صورت عدم تولید آن در داخل باید از خارج وارد کنیم قابفل قبول نیست چون واردات به معنی افزایش بیشتر قیمت دارو خواهد بود.

انتهای پیام

 


کد مطلب: 774

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/774/ترکی-مجلس-افزایش-قیمت-دارو-مخالف

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir