۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۷۹۱

جمع‌آوری نوعی داروی معده توسط شرکت دارویی انگلیس

یک شرکت داروسازی انگلیسیِ چندملیتی اعلام کرد که اقدام به جمع‌آوری داروی شناخته‌شده معده موسوم به "زانتاک" از تمامی بازارهای دارویی کرده است.
جمع‌آوری نوعی داروی معده توسط شرکت دارویی انگلیس
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از ایسنا، شرکت داروسازی "گلاکسواسمیت‌کلاین" چند روز پس از آنکه سازمان غذا و داروی آمریکا از وجود سطح غیرقابل قبول ترکیبی سرطان‌زا در داروی معده با نام تجاری زانتاک خبر داد به جمع‌آوری این دارو از تمامی بازارها اقدام کرد.

اداره نظارت دارویی انگلیس در بیانیه در این باره اعلام کرد: شرکت داروسازی گلاکسواسمیت‌کلاین چهار داروی نسخه‌ای زانتاک - شربت، آمپول و قرص‌هایی با دوز ۱۵۰ و ۳۰۰ میلی‌گرمی - را به دلیل احتمال وجود ماده سرطان‌زای N-nitrosodimethylamine جمع‌آوری کرده‌ است.

این نهاد همچنین افزود: با این حال محصولات دارویی زانتاک با دوز ۷۵ میلی‌گرم که توسط شرکت‌های دارویی دیگر تولید می‌شوند، شامل طرح جمع‌آوری نشده‌اند.

زانتاک که با نام عمومی رانیتیدین عرضه می‌شود، جدیدترین دارویی است که وجود ناخالصی سرطان‌زا در آن مشاهده شده‌ است. به علاوه از سال گذشته در این کشور چندین مورد داروی مربوط به فشارخون و نارسایی قلبی به دلایل خطرزا بودن برای سلامتی از بازار دارویی جمع‌آوری شده‌اند.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان این شرکت دارویی در حال بررسی بیشتر منبع ماده سرطان‌زای N-nitrosodimethylamine هستند.

انتهای پیام

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما