۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۸۴

موافقت با تاسیس ۵ مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاسیس پنج مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت قطعی کرد.
موافقت با تاسیس ۵ مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش پایگاه خبری «خبردارو» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درپی عملکرد مطلوب و قابل قبول پنج مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک، سرطان، ژنتیک پزشکی، جراحی سرطان و آلرژی، در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با تاسیس این مراکز موافقت قطعی به عمل آمد.
دکتر محسن تفقدی درباره روند شکل گیری و صدور موافقتنامه قطعی گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بعد از صدور موافقت نامه اصولی به مراکز تحقیقات فرصت می دهد ظرف یک تا سه سال فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی متناسب با وظایف خود را انجام دهند.
او ادامه داد: در صورت کسب امتیاز لازم بعد از سه سال موافقت نامه قطعی آن مرکز صادر  و در صورت عدم کسب امتیاز، موافقنامه اصولی باطل می شود که مراکز تحقیقات ذکر شده به استناد رأی صاره در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت، موافقت قطعی را اخذ کردند.
دکتر تفقدی، توسعه و بکارگیری دانش، انجام پژوهش‌های بنیادی، جذب و نگهداری نیروی انسانی فعال و متخصص و جذب حمایت و همکاری سایر مراکز تحقیقاتی را از اهداف این مراکز اعلام کرد و گفت: تمهید زیرساخت های لازم جهت جذب و تربیت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه های پژوهشی مرتبط و گسترش همکاری های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی از دیگر مواردی است که باید روسای این مراکز به آن توجه کنند.
به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکنون ۱۶ مرکز تحقیقات موافقت قطعی خود را دریافت کرده اند و ۱۹ مرکز تحقیقات هم موافقت اصولی دارند.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما