۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۸۸۱
ترکی:

اجباری شدن بیمه درمان تکلیف برنامه ششم است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که «اجباری شدن بیمه درمان تکلیف قانون برنامه ششم توسعه است» گفت که در بودجه ۹۹ تمامی تلاش صورت می‌گیرد تا فشاری به بیمه سلامت با اجباری شدن بیمه صورت نگیرد.
اجباری شدن بیمه درمان تکلیف برنامه ششم است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از ایسنا، اکبر ترکی با اشاره به اجباری شدن بیمه درمانی مردم و وجود انتقاداتی مبنی بر احتمال کاهش اعتبارات بیمه سلامت با پوشش درمان همه مردم گفت: اجباری شدن بیمه درمانی تکلیف قانون برنامه ششم است که باید همه مردم در کشور بیمه شوند منتها این کار براساس آزمون وسع انجام می‌شود.

وی توضیح داد: در حال حاضر نیز طبق اعلام بیمه سلامت، افراد تحتِ پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بدون پرداخت پول تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. برای سایر اقشار مردم نیز ملاک برگزاری آزمون وسع است یعنی افراد درخواست پوشش بیمه سلامت را می‌دهند اگر ثابت شود آن فرد توان مالی پرداخت حق بیمه را ندارد معاف می‌شود، اما اگر توان مالی داشته باشد باید حق بیمه را پرداخت کند. این رویکرد پشتوانه‌ای نیز برای بیمه سلامت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان و در جمع بندی با تاکید بر این که «اجباری شدن بیمه سلامت به نفع مردم خواهد بود» گفت: قطعا بودجه لازم برای این کار در سال آینده دیده خواهد شد تلاش می‌شود تا به بیمه سلامت فشار وارد نشود.

انتهای پیام

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما