۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۹۱۲
رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد:

مسمومیت ۸۵۰ نفر با گاز co در کشور

رییس سازمان اورژانس کشور آخرین وضعیت مسمومیت با گاز co از اول مهرماه تا ۲۴ آبان ماه سال جاری را اعلام کرد.
مسمومیت ۸۵۰ نفر با گاز co در کشور
به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، دکتر پیر حسین کولیوند در تشریح  آخرین وضعیت مسمومیت با گاز co در کشور گفت: در مجموع در استان های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، مازندران و اصفهان 850 نفر  با گاز co  مسموم و 53 نفر فوت شدند.
وی افزود: 214 از مسموم شدگان در محل درمان و 636 نفر از آنها به مراکز درمانی اعزام شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: بیشترین آمارمسمومیت با گاز co  در استان های تهران با 156 نفر، آذربایجان شرقی با 89 نفر و خراسان رضوی با 88 نفر گزارش شده است.

دکتر کولیوند افزود: بیشترین آمارمسمومیت منجربه فوت در استان های تهران با 8نفر، فارس 8نفر، مازندران 5 نفر و اصفهان با  5 نفر بوده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهد.

همچنین در محیط های سربسته مانند اتاق، آپارتمان، قایق و چادر مسافرتی به ویژه زمانی که راه های خروج هوا بسته شده باشد، خطر مسمومیت با گاز به شدت افزایش می‌یابد.

براساس توصیه وزارت بهداشت، در صورت امکان خاموش کردن وسایل گرمایشی گازی در زمان استراحت شبانه، باز گذاشتن در و پنجره برای ایجاد جریان هوا در زمان استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز و استفاده از حسگر اعلام انتشار گاز مونوکسید کربن ، اقدامات پیشگیرانه خوبی برای مسمومیت با گازCO  است.

وزارت بهداشت به هموطنان توصیه کرد: اگر با افراد دچار مسمومیت مواجه شدید، در گام اول، پنجره ها و درها را باز کنید تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند. اگر امکان جابه جایی افراد را دارید آنها را به فضای باز ببرید. شیرگاز یا وسیله گرمایشی را ببندید و آن را خاموش کنید. پس از  خارج کردن مصدوم از محیط آلوده، فورا با اورژانس 115 تماس بگیرید.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما