۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۹۷۱
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت خبر داد؛

ثبت ۵۶ فوتی آنفلوانزا در کشور

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: با شیوع آنفلوانزا در کشور، از اول مهر ۹۸ تاکنون، ۵۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت شده اند.
ثبت ۵۶ فوتی آنفلوانزا در کشور
به گزارش پایگاه خبری خبردارو به نقل از مهر، کیانوش جهانپور، صبح دوشنبه در برنامه رادیویی، با بیان اینکه امسال موج شیوع آنفلوانزا یک ماه زودتر از سال‌های گذشته در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: موج این بیماری تنها خاص کشور ما نیست و گزارش‌ها نشان می‌دهد در کشورهای مدیترانه شرقی و غرب آسیا نیز این پدیده وجود دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه هر سال در این فصل با شیوع آنفلوانزا و فوت برخی از هموطنان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مواجه هستیم به همین دلیل هشدارهایی در رسانه‌ها درباره پیشگیری و کنترل این بیماری مطرح می‌شود.

جهانپور در خصوص آمار فوتی‌های این بیماری در ایران و جهان، گفت: سالانه ۵۰۰ هزار نفر در دنیا به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند و خوشبختانه آمار مرگ‌ و میر در ایران نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است.

وی افزود: از اول مهر ۹۸ و با شیوع موج اول آنفلوانزا در کشور، ۵۶ نفر فوت شده اند که ۱۹ مورد از این فوتی ها در هفته گذشته رخ داده است.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکید کرد: ظرف دو هفته اخیر با شیوع آنفلوانزا مواجه هستیم اما هنوز نمی‌توان اعلام کرد که با اپیدمی مواجه هستیم و ممکن است ظرف دو هفته آینده شیوع این بیماری در کشور بیشتر باشد که با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

جهانپور افزود: اغلب فوت شدگان در اثر ابتلا به آنفلوانزا، دارای بیماری‌ زمینه‌ای بوده‌اند.

انتهای پیام///
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما