کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارزی به واردات داروهای مشابه تخصیص داده نمی‌شود

خانه ملت , 13 تير 1400 ساعت 11:29

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برخی کمبودها در رابطه با داروهای برندی هستند که مشابه داخلی دارند بر این اساس ارزی به واردات داروهای مشابه تخصیص داده نمی‌شود البته در برخی موارد کمبود وجود دارد اما به‌شکل معمول و مداوم نبوده است.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محمدرضا شانه‌ساز در مورد کمبود برخی داروها در کشور، گفت: به‌رغم تمامی مشکلات ارزی و تحریم‌های بی‌سابقه کمبود اقلام دارویی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و کمتر شده است.
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مردم اگر با کمبود دارویی مواجه می‌شوند به سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی کنند، افزود: با کمبود دارو مواجه نیستیم و مردم در صورت مشاهده چنین موضوعی با تماس از طریق شماره ۱۹۰ سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت را در جریان قرار دهند.
شانه‌ساز ادامه داد: برخی کمبودها در رابطه با داروهای برندی هستند که مشابه تولید داخلی دارند و بر این اساس ارزی به واردات داروهای مشابه تخصیص داده نمی‌شود البته در برخی موارد کمبود وجود دارد اما به صورت معمول و مداوم نبوده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه منبع بسیاری از مواد اولیه دارویی کشورهایی است که ارز خاصی را نیاز دارند بنابراین با مشکلاتی مواجه شده‌ایم که با کمک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال رفع مشکل هستیم.
 


کد مطلب: 2549

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2549/ارزی-واردات-داروهای-مشابه-تخصیص-داده-نمی-شود

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir