کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر بهداشت:

۶۱ میلیون نفر گروه هدف واکسیناسیون کرونا در کشور هستند

خبرگزاری ايرنا , 24 مرداد 1400 ساعت 16:45

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گروه هدف برای واکسیناسیون کرونا ۶۱ میلیون نفر هستند و تاکنون ۱۴ . ۲۴ درصد از این گروه هدف یک دز واکسن را دریافت کردند.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، علیرضا رییسی روز یکشنبه در مراسم معرفی و آشنایی با سایت سلامت وزارت بهداشت و داشبوردهای مدیریت برنامه واکسیناسیون علیه کرونا که در محل وزارت بهداشت بصورت مجازی برگزار شد، افزود: تا دوم شهریور ماه واردات هشت میلیون واکسن و تا پایان شهریور ماه واردات ۲۴ میلیون دز واکسن به کشور قطعی شده و همه مراحل خرید و پرداخت آنها انجام شده است.
وی اظهار  داشت: مهر و آبان ماه نیز حدود ۳۰ میلیون دز واکسن به کشور وارد می شود و تولید واکسن داخلی نیز ماهانه به ۱۵ میلیون دز می رسد.
رییسی ادامه داد: قرار است واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال از چین و کوبا داشته باشیم و حدود هفت میلیون نفر از این گروه سنی که دارای بیماریهای زمینه ای و پرخطر هستند واکسینه شوند تا شاهد بازگشایی مدارس نیز باشیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: سایت سلامت وزارت بهداشت و داشبوردهای مدیریت، سامانه ای آنلاین است که همه روند واکسیناسیون، عملکرد استانها و شهرستانها و وضعیت کرونایی را در شهرها رصد می کند.
به گفته وی،  این سامانه به ما می گوید که از هر نوع واکسنی چه تعداد تزریق شده و چند دز دیگر نیاز است.
رییسی افزود: به عنوان مثال برای واکسن سینوفارم هفت میلیون دز دیگر و  استرزنکا دو میلیون دز نیاز داریم.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بر اساس اطلاعات سامانه سلامت وزارت بهداشت و داشبوردهای مدیریتی، در مازندران 5 .35 درصد، اصفهان ۲۵ درصد، البرز ۲۲ درصد، آذربایجان بالای ۳۰ درصد، تهران بر اساس دانشگاه علوم پزشکی تهران ۲۳ درصد و علوم پزشکی شهید بهشتی ۲۲ درصد و غیره واکسیناسیون علیه کرونا انجام شده و به ازای هر یک میلیون نفر، تزریق هفت هزار دز واکسن قابل قبول است.
رییسی تاکید کرد: تاکنون ۶۷ درصد واکسن های تزریق شده در کشور سینوفارم، 5 . 6 درصد برکت و آسترزنکا 6 . 2 درصد است و پنج میلیون دز واکسن در مراکز مربوطه واکسیناسیون اکنون موجود است.
به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بیشترین واکسیناسیون انجام شده با سه میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۸۴ دز واکسن مربوط به روز گذشته بود و به عبارتی دیگر روزانه ۵۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.
وی با اشاره به طرح شهید سلیمانی افزود: چهار میلیون و ۷۱۲ تست پی سی آر در طرح شهید سلیمانی از ابتدای فروردین تاکنون انجام شده  که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۱۲ تست مثبت کرونا بودند.
رییسی ادامه داد: ۹ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۹۶ رهگیری تماس در رابطه با کرونا انجام شده و البته اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج، سازمانهای مردمی، حوزه بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی بوده است.
وی تاکید کرد: اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به 4 .37 درصد رسیده و وضعیت خطرناکی را داریم.
رییسی گفت:به تفکیک استانها نیز در خوزستان رعایت پروتکل های بهداشتی ۵۶ درصد، سیستان و بلوچستان ۲۷ درصد، البرز ۴۴ درصد، هرمزگان ۳۵ درصد است و بسیاری استانها نیز دارای چند شهرستان قرمز کرونایی بوده که رو به افزایش هستند.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر تا ۱۰ روز آینده رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یابد از لحاظ وضعیت کرونا روند نزولی را طی خواهیم کرد.
 


کد مطلب: 2623

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2623/۶۱-میلیون-نفر-گروه-هدف-واکسیناسیون-کرونا-کشور-هستند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir