کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در۱۰۰ روز نشان از تحقق شعار مامیتوانیم است

27 آبان 1400 ساعت 14:56

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز مردم ما نشان دادند که با مشارکت و همدلی می‌توان در ۱۰۰ روز ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تزریق کرد که این عدد ساده‌ای نیست در حالیکه انجام این کار تنها با تکیه بر امکانات دولتی بیش از یکسال زمان نیاز داشت.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان طارم، افزود: در زمینه واکسیناسیون وقتی مردم به صحنه آمدند و نیروها و دستگاههای مختلف اجرایی وارد میدان شدند، یک حماسه ملی ایجاد و این حضور در کشورمان به یک قدرت جهانی تبدیل شد و همه دنیا را متعجب کرد که چگونه ایران به یک باره در این خصوص جهش پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد ناامید کردن ملت ایران است، اظهار داشت: هر  پروژه و کاری که مردم از آن استقبال کنند قطعا موفق خواهد بود و هر کاری که صرفا دولتی باشد و مردم استقبال  نکنند، قطعا شکست خواهد خورد و باید به سمت حرکت های مردمی برویم.
این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: امروز مشکلات درمانی ما عمدتا از ناحیه بهداشت است و باید سبک زندگی مد نظر را مورد توجه قرار داده و ذائقه های کنونی مضر را تغییر دهیم و هر چقدر در حوزه درمان کار کنیم به نتیجه نخواهیم رسید و باید در جهت بهداشت و  پیشگیری از بیماری ها حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه طبق اعلام مسوولان بهداشتی استان زنجان میزان قند خون بالا در طارم زیاد و این موضوع مایه تاسف است، اظهار داشت: بهداشت مساله مهمی است که مورد توجه است و در گام سوم تلاش می کنیم حرکت در جهت خودکفایی دارویی و تجهیزات پزشکی روند بهتری داشته باشد.
عین اللهی با بیان اینکه امروزه با وجود دانشمندان و مهندسان کشورمان نباید دستمان به خارج از کشور دراز شود، افزود: خوشبختانه اکنون ۹۷ درصد داروها، تولید داخل بوده و سه درصد مابقی بیشترین منابع را به خود اختصاص داده است که گام بعدی خودکفایی از این نظر می باشد.
وی با اشاره به مشکلات این شهرستان و موضوع کمبود آب خاطرنشان کرد: طبق تصمیم گیری اتخاذ شده بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای طارم به ۶۴ تخت افزایش می یابد و علاوه بر آن کمبود آمبولانس بحث سی تی اسکن و توسعه بخش اورژانس بیمارستان نیز رفع خواهد شد.
این مسوول با بیان اینکه در شرایطی که کشورمان در وضعیت خاصی به سر می برد و دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند گفت: بیش از ۴۰ سال از عمر نظام می گذرد که هر روز دشمن به بهانه‌ای بر کشورمان فشار وارد می کند و امروز مهمترین کاری که می توان انجام داد، حرکت، تلاش و تولید است و در واقع این مهمترین راه مبارزه با دشمن و ادامه راه شهدا است.
عین اللهی با بیان اینکه روز گذشته در دیدار رهبری با نخبگان به مسائلی تاکید داشتند، افزود: رهبری به موضوع سابقه تاریخی کشور اشاره داشتند که طارم نیز یک منطقه تاریخی است و تاریخ هویت را شکل می دهد، در این میان کشورهایی که هویت و تاریخ ندارند برای خود تاریخ می سازند و همین آمریکا کشوری بی هویت است و تاریخی ندارد.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ دفاع مقدس نشان دادیم مردم کشورمان توانمند هستند و می توانند بزرگترین مشکلات را از سر راه بردارند، تاکید کرد: همانطور که کشور در قدرت دفاعی پیشرفت های چشمگیری داشته است، در تمامی زمینه ها هم می تواند پیشرفت کند و با تولید داخل و کار و تلاش تمامی مشکلات حل می شود.
 رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی صبح امروز (پنجشنبه)۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰، وارد زنجان شد و در بدو ورود به فرودگاه زنجان، از سوی حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، محسن افشارچی، استاندار، شماری از نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.
تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.
رییس جمهوری در این سفر یک‌روزه از شرکت سرجین بافت، محل انباشت پسماند روی، کارخانه روغن نباتی جهان، بازدید کرد همچنین در جمع مردم منطقه "فلسطین" یکی از مناطق حاشیه نشین شهر زنجان حضور یافت.
آیت الله رییسی، همچنین بعدازظهر امروز قرار است با حضور در دانشگاه زنجان در جلسه شورای ادارای استان شرکت کرده و دیداری نیز با شماری از نخبگان زنجانی داشته باشد.
 


کد مطلب: 2743

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2743/تزریق-۱۰۰-میلیون-د-ز-واکسن-در۱۰۰-روز-نشان-تحقق-شعار-مامیتوانیم

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir