کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر بهداشت:‌ ۱۹۴ مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شدند

12 دی 1400 ساعت 13:21

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۹۴ مورد مبتلا به اومیکرون تا به امروز(دوشنبه) در کشور شناسایی شده‌ است.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، سعید کریمی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: واکسن‌های داخلی یا خارجی که بر روی دلتا موثر بودند به نظر می‌رسد که بر اومیکرون نیز اثر بخش هستند.
وی اظهار داشت: اکنون  ابتلا به آنفلوآنزا زیاد است و افراد به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند اما هنوز در زمینه واریانت ترکیبی دلتا و امیکرون موردی مشاهده نشده است.
کریمی ادامه داد: اکنون بیش از ۱۲۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده که از این تعداد بیش از هشت میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
به گفته وی، با انجام واکسیناسیون، تعداد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به ۲۶۵۸ نفر در کشور کاهش پیدا کرده است.
کریمی تصریح کرد: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی با علائم مشکوک به کرونا ۱۲۵۰ مورد است که در روزهای اخیر  مراجعه به مراکز درمانی روند  افزایشی نداشته است.
 وی ادامه داد: میزان بستری بیماران در حدود ۵۸۰۰ نفر و ۱۴۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و این به معنای عدم رعایت دستورالعمل‌ها نیست.
معاون وزیر بهداشت افزود: تفاوت درمانی بین بیماری کرونا و آنفلوآنزا وجود ندارد و بیمارستان‌ها در آماده باش کامل قرار دارند و امیدواریم دچار مشکل نشویم.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد. 

نسخه الکترونیکی در جریان است ‌

کریمی به اجرای نسخه الکترونیکی از اول دی ماه اشاره کرد و افزود: قطعی اینترنت و برق از جمله مشکلات در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی است و باید فرصت داد تا نواقص رفع شود.
وی اظهار داشت: توزیع پزشک در مناطق  باید بهتر شود و برای اینکه یک پزشک متخصص در مناطق طرحی خود بماند با ایجاد تسهیلات باید کاری کرد تا آن پزشک با رضایت بعد از دوران تعهد در مناطق محروم ماندگار باشند. 
کریمی خاطرنشان کرد: سهمیه مناطق محروم در حدود ۳۰ درصد است و این طرح برای بومی گزینی راه اندازی شده و در این خصوص بسته تسهیلاتی آماده و بعد از تصویب اجرا می‌شود.

تعداد پزشک در مناطق محروم کافی نیست

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد:  تعداد پزشک در مناطق محروم کافی نبوده، اما این موضوع به معنای کمبود پزشک نیست، زیرا همکاران در برخی مناطق تجمع پیدا کرده اند و با ایجاد تسهیلات در مناطق کم برخوردار باید کاری کرد تا پزشکان ماندگار شوند.
به گفته وی، تاکنون بیماری پشت در بیمارستان نمانده و مواردی مانند انتقال از اورژانس به بخش «آی سی یو» که بیمار فوت کند،  نداشتیم. 
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اگر هم موردی فوتی رخ داده به دلیل آن بوده که بیمار دیر به پزشک مراجعه کرده و هیچ بیماری به دلیل نبود تخت پشت در بیمارستان‌ها نمانده است.
کریمی در خصوص ممنوعیت واکسن‌های خارجی گفت: این به حوزه درمان مربوط نمی‌شود و نمی‌توانم اظهار نظری کنم.
سامانه ۱۹۰ برای گزارش تخلفات 
وی درباره تخلفات زیر میزی اظهار داشت: سامانه ۱۹۰ برای گزارش و شکایات و نظارت‌ها راه اندازی شده و تمرکز ما در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است و در صورت تخلف برخورد جدی خواهد شد.
کریمی تصریح کرد: درمان بیماران سرطانی و مبتلا به کرونا پیچیده‌تر است.
وی به بحث ارز دارو اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه قطع ارز دارو مشکلی نیست و جلسات متعدد در مجلس برگزار می‌شود و نمایندگان مجلس از حوزه سلامت دفاع می‌کنند.
 


کد مطلب: 2810

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2810/معاون-وزیر-بهداشت-۱۹۴-مبتلا-اومیکرون-کشور-شناسایی-شدند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir