کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلال در شناسایی مبتلایان HIV با شیوع کرونا

21 ارديبهشت 1401 ساعت 18:06

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در خصوص درمان بیماری اچ آی وی (HIV) در کشور مشکل جدی وجود ندارد اما در زمینه بیماریابی با مشکل مواجه هستیم و با شیوع کرونا مبتلایان زیادی از تشخیص و درمان جامانده اند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محمدمهدی گویا افزود: متاسفانه کرونا آسیب های جدی به زیرساخت ها وارد کرده و در این مدت، کنترل برخی بیماری ها از جمله HIV و اجرای دستورالعمل های بیماریابی، تشخیص بیماری و پیگیری های لازم در این خصوص دچار آسیب شده است.
وی گفت: بسیاری از مبتلایان HIV از تشخیص و درمان جامانده اند و باید با کاهش بار بیماری کرونا این مساله بطور جدی دنبال شود.

دکتر گویا عنوان کرد: برای کنترل و پیشگیری از HIV، باید به فکر برنامه ریزی های جدید باشیم و در بیماریابی فعال تر عمل کنیم، بسیاری از تصمیماتی که در دنیا و در کشور ما صورت گرفته ما را از اهداف خود در کنترل بیماری ها دور کرده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دانشگاه باید سرمایه گذاری خوبی در این حوزه داشته باشد و تحقیقات جدید و کاربردی در راستای بیماریابی، تشخیص و درمان به موقع صورت گیرد.


کد مطلب: 2940

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2940/اختلال-شناسایی-مبتلایان-hiv-شیوع-کرونا

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir