کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عباس کبریایی‌زاده:

لزوم نظارت بر کیفیت مکمل های دارویی تولید داخل

23 ارديبهشت 1401 ساعت 9:06

رییس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران گفت: در خصوص کنترل کیفیت و بسته‌بندی مکمل‌های تولیدی شاهد مشکلات زیادی هستیم که با مدیریت درست می توان نارضایتی‌های موجود را برطرف کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، عباس کبریایی‌زاده در مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران که به میزبانی انجمن داروسازان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، افزود؛ ۹۸ درصد از مکمل‌های دارویی توسط ۱۰۰ شرکت‌ تولیدکننده در داخل کشور تولید می‌شود و برآورد ما برای تولید مکمل‌ در سال جاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با  اشاره به کیفیت مکمل های تولید داخل عنوان کرد: ما از نظر کیفیت، کنترل کیفیت و بسته‌بندی مکمل‌ها شاهد مشکلات زیادی هستیم و در این خصوص باید مدیریت صحیح و نظارت جدی داشته باشیم.

کبریایی‌زاده افزود: همچنین مشکلات زیادی در نظام دارویی کشور داریم که این مشکلات ریشه در علم سیاست‌گذاری دارد، با توجه به این که افراد متخصص و دانشمند به اندازه کافی داریم، اگر از آنها استفاده کنیم بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.

کبریایی‌زاده خاطر نشان کرد: زنجیره تامین دارو باید باز باشد و در کنار آن پوشش‌ها هم به‌صورت تفکیک شده باشد، اما این موضوع رعایت نمی شود و موجب نارضایتی تمامی اعضای زنجیره شده است بطوریکه بیمار، داروساز، شرکت تولیدکننده و انجمن ها همگی از این شرایط ناراضی هستند.


کد مطلب: 2947

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2947/لزوم-نظارت-کیفیت-مکمل-های-دارویی-تولید-داخل

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir