کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی مطالبات شرکت های دارویی:

مجلس تمایلی به استیضاح وزرا ندارد اما باید جواب بگیرد

24 ارديبهشت 1401 ساعت 19:06

رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای تعیین تکلیف مطالبات شرکت های دارویی، وزارتخانه های بهداشت و رفاه 9 ماه مهلت داشتند اما همچنان صورت مسئله را تکرار می کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی در نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور بررسی آخرین وضعیت پرداخت مطالبات شرکت های دارویی افزود: گفتنی ها در مورد مطالبات شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی، گفته شده و مجلس باید جواب بگیرد و چنانچه جواب نگیرد به سراغ سوال می رود هر چند مجلس تمایلی ندارد وزیری را استیضاح کند اما 9 ماه مهلت داشتید و همچنان تکرار صورت مسئله می کنید، در این رابطه باید به مجلس پاسخ عملی دهید چرا که تکرار صورت مسئله دردی از مردم و وظیفه نظارتی ما دوا نمی کند. می طلبد تا هفته جاری تفاهم نامه ای را برای پرداخت مطالبات به ما ارائه کنید.

وی گفت: هفته گذشته نشستی با وزیر بهداشت در مورد بحث دارو داشتیم و در این هفته نیز نشستی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم داشت. مجلس وظیفه ندارد که به مسائل میان این دو وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه ورود کند و وظیفه وزرای بهداشت و کار است که این مسائل را حل کنند و اگر قرار است تهاتری انجام شود باید تهاتر کنند، تاکید ما این است که حقوق مردم ضایع نشود و قانون مصوب اجرا و دستگاه ها وظایف خود را انجام دهند.
 
رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ابزار نظارتی ما دیوان محاسبات است و مجلس هم تا مدت زمانی مشخص مهلت خواهد داد؛ وزیر کار هفته جاری باید گزارش مبسوطی را به ما ارائه کند. در این نشست عده ای حضور دارند که سازمان برنامه و بودجه آنها را به هم پاس می دهد و کسی هم مشکلاتشان را حل نمی کند.


کد مطلب: 2957

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2957/مجلس-تمایلی-استیضاح-وزرا-ندارد-اما-باید-جواب-بگیرد

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir