کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست کمیسیون بهداشت؛

با قوانین 67 سال قبل نمی توان جرایم پزشکی را کاهش داد

26 ارديبهشت 1401 ساعت 8:40

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تناسبی میان جرم و مجازات در حوزه جرایم پزشکی و دارویی وجود ندارد و ما در مجلس به دنبال اصلاح قانون ‌مربوط به امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب سال 1334 هستیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری در نشست کمیسیون بهداشت مجلس با دادستان تهران و قضات دادسرای رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی، افزود: وزارت بهداشت باید نظارت جدی بر رفع مشکلات حوزه پزشکی و دارویی داشته باشد، البته این وزارتخانه با کمبود نیرو مواجه است اما مجوز جذب نمی‌دهند.
وی گفت: به دنبال اصلاح قانون ‌مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب سال 1334 هستیم و از مرکز پژوهش‌ها، اتاق اصناف و کمیته دارو و  غذای کمیسیون بهداشت خواسته شده تا بررسی این موضوع را در دستورکار قرار دهند، البته مواد آن زیاد است و باید کاهش یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت گفت: دادسرای رسیدگی به تخلفات پزشکی چنانچه با خلاء‌های قانونی در حوزه کاری خود مواجه بودند آن را به کمیسیون‌های بهداشت و قضایی مجلس گزارش دهند تا نسبت به رفع این خلاء‌های قانونی اقدام شود.
وی اظهار داشت: براساس گزارشات ارائه شده در این جلسه در یک سال گذشته بیش از 20 هزار پرونده شکایت در دادسرای رسیدگی به تخلفات پزشکی ثبت شده و در دست بررسی است که عمده این پرونده مربوط به قاچاق دارو، قصور در حوزه کار پزشکی و تخلفات در حوزه بهداشت است.


کد مطلب: 2962

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2962/قوانین-67-سال-قبل-نمی-توان-جرایم-پزشکی-کاهش

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir