کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابلاغ قانون تولید در وضعیت دفاعی برای تامین شیر خشک

29 ارديبهشت 1401 ساعت 13:46

بدنبال کمبود شیر خشک در آمریکا رئیس‌جمهور این کشور قانون تولید در وضعیت دفاعی را ابلاغ کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردار؛ جو بایدن برای جبران کمبود شیرخشک به یک قانون فدرال متوسل شد و فرمانی در این باره صادر کرد تا شیر خشک به سرعت تامین شود.

 این قانون بمنظور تامین نیازهای ملی در شرایط دفاعی تصویب شده است، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای سرعت بخشیدن به تولید شیر خشک و پروازهای مجاز به منظور واردات از خارج از کشور، از «قانون تولید دفاعی» استفاده کرده است.

روزنامه گاردین با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا نوشت: «او با فشار سیاسی فزاینده ای به دلیل کمبود داخلی ناشی از تعطیلی بزرگترین کارخانه تولید شیر خشک در کشور به دلایل ایمنی مواجه است».

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، رئیس جمهور آمریکا همچنین در اقدام تازه خود به وزارت دفاع آمریکا این اختیار را داد که  از هواپیماها برای جابجایی شیر خشک های دارای استانداردهای مورد نظر دولت فدرال آمریکا از خارج از کشور استفاده کند. کاخ سفید این اقدام را «عملیات پرواز شیر خشک» نامیده است.

گاردین گزارش داد: کمبود شیر خشک در آمریکا از زمانی آغاز شد که کارخانه ابوت، بزرگترین تامین کننده شیر خشک در این کشور بدنبال مشاهده آلودگی در برخی محصولاتش، تعطیل شد.

جو بایدن با انتشار یک بیانیه ویدئویی ضمن توضیح درباره فرمان خود به منظور تلاش برای جبران کمبود شیر خشک به مردم آمریکا گفت: «من می دانم که والدین در سراسر کشور نگران یافتن شیر خشک کافی برای تغذیه نوزادانشان هستند. به عنوان پدر و به عنوان پدربزرگ، من می دانم که این موضوع چقدر استرس زا است».


کد مطلب: 2976

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2976/ابلاغ-قانون-تولید-وضعیت-دفاعی-تامین-شیر-خشک

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir