کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گردش مالی 2.5 میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در سال

31 ارديبهشت 1401 ساعت 12:20

رییس کارگروه تولید کنندگان مواد مصرفی، تنفسی و بیهوشی کشور گفت: سال گذشته ۲.۵ میلیارد دلار گردش مالی در حوزه تجهیزات پزشکی داشتیم که ۳۵ درصد آن سهم تولیدکنندگان داخلی است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، عبدالرضا هنری افزود: سه هزار و ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه تجهیزات پزشکی داریم و از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ تولید کننده داخلی هستند.

وی اظهار داشت: در یکسال اخیر حدود ۲۰۰ میلیون ماسک ساده در کشور تولید شد و بسیاری از کالاهای تنفسی و بیهوشی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

هنری گفت: متاسفانه بخشنامه های غیرمنطقی مانع تولید در صنعت تجهیزات پزشکی است، هزینه های تولید در این صنعت بالا است و به دلیل شرایط بازار، مسئولان اجرایی باید به تولید کنندگان تجهیزات پزشکی کمک کنند. لازم است برای هر کالای وارداتی تجهیزات پزشکی کد تعرفه ای متفاوت ایجاد شود ، هم اکنون ۲ هزار قلم کالا در این صنعت داریم که با یک کد تعرفه ای تعریف شده است.

وی افزود: فرآیند صدور پروانه برای تجهیزات پزشکی بسیار زمان بر است، در حوزه قوانین باید از این صنعت حمایت شود، همچنین لازم است ارتباطات بین المللی در این صنعت گسترش یابد، ایران توانایی و پتانسیل بالایی از لحاظ تولید تجهیزات پزشکی دارد و می تواند در بازارهای بین المللی حضور یابد.


کد مطلب: 2985

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2985/گردش-مالی-2-5-میلیارد-دلاری-تجهیزات-پزشکی-سال

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir