کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مینو محرز:

باید منتظر بروز آبله میمون در ایران بود

1 خرداد 1401 ساعت 13:34

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با توجه به ارتباطات گسترده جهانی وقتی یک بیماری ویروسی در کشورهای جهان مشاهده می‌شود، خیلی زود باید منتظر موارد ابتلای آن در ایران بود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر مینو محرز به مسئولان بهداشتی در ایران توصیه کرد که از همین حالا سطح امکانات آزمایشگاهی کشور را برای تشخیص و توالی یابی ویروس آبله میمون افزایش دهند و پروتکل‌های لازم برای درمان آبله میمون را تهیه کنند.

در حال حاضر ۸۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در دستکم ۱۲ کشور جهان بطور قطعی شناسایی شده است تا جاییکه سازمان جهانی بهداشت و رییس جمهور آمریکا نسبت گسترش آن هشدار دادند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تحقیقات درباره ۵۰ مورد دیگر مظنون به این بیماری در حال انجام است. در گزارش سازمان بهداشت جهانی از هیچ کشوری نام برده نشده اما هشدار داده شده که احتمال دارد موارد بیشتری شناسایی شوند.

تا کنون ۹ کشور اروپایی و همچنین آمریکا، کانادا و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که این بیماری در آنها مشاهده شده است. تا پیش از این آبله میمون در مناطق دورافتاده مرکزی و غرب آفریقا شایع بوده است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا هم‌زمان با افزایش شمار موارد ابتلا به آبله میمون در کشورهای مختلف گفت که همه باید در مورد این بیماری نگران باشند، او افزود مقام های بهداشتی ایالات متحده در حال بررسی بیماری آبله میمون، واکسن‌های احتمالی و راه‌های درمان آن هستند.


کد مطلب: 2991

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2991/باید-منتظر-بروز-آبله-میمون-ایران

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir