کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای تخصیص بی حساب و کتاب ارز به تجهیزات پزشکی

1 خرداد 1401 ساعت 16:09

رییس سازمان غذا و دارو اخیرا اعلام کرده که در دوره گذشته ۷۰ درصد ارز ترجیحی تنها به ٢٠ شرکت تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است اما رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی این موضوع را تکذیب کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ رامین فلاح رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی در نشست خبری آغاز نمایشگاه ایران هلث گفت: این ماجرا که ارز بدون نظارت و کنترل توزیع شده و تاپ برند‌ها ارز را برده اند، درست نیست. تاپ برند در حوزه تجهیزات پزشکی با سلامت مردم سر و کار دارد، اما این فضاسازی‌ها درست نیست، بسیاری از واردات ما از کشور هند انجام می شود و این فضاسازی‌ها حتی به تولید هم ضربه می‌زند.

وی افزود: وقتی در به روی تولیدات ارزان و بی کیفیت باز شود تولید هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این‌ها جوسازی است.

فلاح افزود: عده‌ای در تلاش هستند تا تولیدکنندگان و واردکنندگان را رو به روی هم قرار دهند. تامین کنندگان تجهیزات پزشکی مظلوم واقع شده اند و مصوبه می‌دهند که نباید پیش پرداخت بگیرید و تضاد منافع را شاهد هستیم، دولت خود قیمت گذاری می‌کند و می گوید حق ندارید پیش پرداخت بگیرید و اخیرا حتی دولت خود اقدام به واردات کرده است.

وی عنوان کرد: زمانی که تخصیص ارز دولتی آغاز شد برخی ها شرکت تاسیس کردند و ارز گرفتند و بعد تعطیل شدند. در نتیجه دولت تصمیم گرفت به شرکت‌های با سابقه ارز بدهد، البته اجرا هم اشکالاتی داشت و حتی آمار‌های نادرستی منتشر شد و این درست نیست که ٢٠ شرکت ۷۰ درصد ارز ترجیحی را گرفته اند.

فلاح افزود: بستن مرز‌ها برای واردات تجهیزات پزشکی از شرکت‌های مشهور و دارای محصولات با کیفیت سیاست غلطی است حتی انجمن تولیدکنندگان هم مخالف ممنوعیت واردات کالا‌های با کیفیت است.

گفتنی است اخیرا بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرده که در تجهیزات پزشکی فقط چند شرکت مشخص؛ بیشتر ارز را به خودشان اختصاص می دادند و به اسم برندهای بالای وارداتی یا تاپ برند که ۲۰ برند هستند توانسته اند ۷۰ درصد ارز را به خود اختصاص دهند. مگر کسی دیگر نمی تواند این کار را  انجام دهد با برند دیگر نمی شود؟ این نشان می داد که مسیر غلط است.


کد مطلب: 2992

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2992/ماجرای-تخصیص-بی-حساب-کتاب-ارز-تجهیزات-پزشکی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir