کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حذف ارز دارو پرداختی بیماران تغییری نمی کند

2 خرداد 1401 ساعت 12:26

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: قیمت تمام شده داروهای بیماران خاص در این سال‌ها چند برابر شده است اما با توجه به پوشش بیمه‌ها در نهایت بیماران پول ثابتی را برای این داروها پرداخت کرده‌اند پس با حذف ارز دارو بیماران نباید نگران افزایش قیمت باشند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ آقای ناصر ریاحی رییس اتحادیه واردکنندگان دارو و عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران افزود: با نقش آفرینی بیمه‌ها می‌توان کاری کرد که ضمن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت داروها نیز افزایش پیدا نکند.

وی اظهار کرد: از هفته‌های پایانی سال گذشته که بحث بر سر اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها مطرح شده بود، تغییراتی در روند تخصیص ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) برای دارو به وجود آمد که در مقطعی کوتاه مشکل ساز نیز شد اما در نهایت با تخصیص اعتبارات تازه این مشکل فعلا برطرف شده است.

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در مجلس برای تامین نیازهای دارو، بیان کرد: امیدواریم که در نیمه دوم سال جاری، اصلاح نظام یارانه‌ای و تامین نیازها از طریق ارز نیمایی فراهم شود. این ارز در سال‌های گذشته برای ما مشکلات فراوانی را به وجود آورده و بخش خصوصی بارها تاکید کرده بود که باید شرایط برای اصلاح این موقعیت فراهم شود.

وی گفت: در مجلس پیشنهادی مطرح شده بود که ماهانه ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمه‌ها داده شود تا به این ترتیب مابه التفاوت قیمت دارو با تغییر ارزها از این طریق پوشش داده شده و در نهایت مردم هیچگونه افزایش قیمتی را تجربه نکنند. در بسیاری از کشورهای جهان نیز چنین شیوه‌ای وجود دارد که دولت به بیمه‌ها بودجه می‌دهد و در نهایت دارو به شکل رایگان یا با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 


کد مطلب: 2997

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2997/حذف-ارز-دارو-پرداختی-بیماران-تغییری-نمی-کند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir