کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتشار اسامی روانشناس نماها

3 خرداد 1401 ساعت 7:37

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در لیستی 144 نفره، اسامی افراد غیر روانشناس و فاقد مجوز را منتشر کرد که در بین آنها افراد مشهوری نظیر «محمود انوشه»، «فرهنگ هلاکویی» و «علیرضا شیری» به چشم می خورند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ در این لیست افراد سرشناسی نظیر آزیتا ساعیان، علیرضا شیری، محمود معظمی، ایمان سرورپور، مهشید رییسی، ماهان تیموری، سهیل رضایی، محمود انوشه و فرهنگ هلاکویی به چشم می خورند که اغلب آنها در فضای مجازی صفحات پرطرفداری دارند.
دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می گوید: این افراد نه تنها مجوز و پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ندارند بلکه بعضا تحصیلات مرتبط با روانشناسی نیز ندارند.

وی تصریح کرد: چیزی به اسم روانشناس انگیزشی نداریم. اساس کار و حرفه روانشناسی ایجاد انگیزه است. هر نوع زمینه فعالیت روانشناسی باید در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعریف شود تا ما به افراد برای فعالیت در آن زمینه مجوز دهیم. در حال حاضر حتی مجوز فعالیت در زمینه هایی از روانشناسی نظیر هنر درمانی و موسیقی درمانی وجود دارد اما "روانشناسی انگیزشی" هیچ تعریفی در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ندارد و فعالیت این افراد غیر قانونی است.

حاتمی همچنین با اشاره به افرادی که در زمینه های "مشاور کنکور" و یا "مشاور شغلی" فعالیت دارند، گفت: برای انجام هر نوع فعالیت روانشناسی باید صلاحیت افراد توسط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تایید شود. هرکسی که بخواهد فعالیت مشاوره انجام دهد باید حداقل مدرک فوق لیسانس روانشناسی داشته باشد و سپس صلاحیت حرفه ای او برای کار مشاوره و روان درمانی در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود. افرادی که اسامی آنها اعلام شده نه تنها صلاحیت ندارند بلکه بعضا مدرک روانشناسی نیز ندارند. ارایه مشاوره تحصیلی و شغلی و انگیزشی براساس داده های روانشناسی انجام می‌شود و این افراد باید مجوز سازمان را داشته باشند. حتی برخی می‌گویند ما "کوچینگ" به معنای "مربی گری و تربیت" انجام می‌دهیم اما از مطالب روانشناسی استفاده می‌کنند و بنابراین باید مجوز سازمان را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، برای دریافت لیست کامل اسامی روانشناس نماها اینجا کلیک کنید.


کد مطلب: 3002

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3002/انتشار-اسامی-روانشناس-نماها

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir