کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرب الاجل کمیسیون بهداشت برای تعیین تکلیف مطالبات دارویی

4 خرداد 1401 ساعت 9:57

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در نشست مشترکی که با حضور مدیران سازمان برنامه و بودجه و وزرای بهداشت و رفاه داشتیم بنا شد وضعیت مطالبات دارویی مشخص و طی یک ماه آینده گزارش آن به کمیسیون ارائه شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ زهرا شیخی افرود: مساله دارو خط قرمز کمیسیون بهداشت و درمان و مجلس است و کمیسیون به جد دنبال بحث دارو است و هشدارهای جدی به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شده است.

وی گفت: انتظار می رود وزارتخانه ها به این هشدارها توجه کنند، نگرانی جدی کمیسیون بهداشت دارو و درمان مردم است و مردم نباید متعاقب تصمیم گیری های دولت با مشکلاتی در حوزه دارو و درمان مواجه شوند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت افزود: نمایندگان در نشست با وزرای بهداشت و رفاه، مسائلی مانند شناخت راهبردها و برنامه ریزی های دقیق برای صنعت دارو را مطرح و همچنین بر ضرورت توجه به مشکلات ناشی از تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی تاکید کردند.

زهرا شیخی ادامه داد: همچنین مقرر شد نشست مشترکی بین وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار در مورد بدهی ها و نحوه تهاتر آنها برگزار شود و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کنند.

وی یادآور شد: ذخیره مواد اولیه دارویی برای ما بسیار مهم است. تولیدکنندگان می گویند 50 درصد طلب دارویی بابت داروهای ارائه شده به دانشگاه های علوم پزشکی و وزارتخانه، پرداخت نشده و برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند.


کد مطلب: 3009

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3009/ضرب-الاجل-کمیسیون-بهداشت-تعیین-تکلیف-مطالبات-دارویی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir