کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان جهانی بهداشت؛

آبله میمون می تواند نوک کوه یخ باشد

7 خرداد 1401 ساعت 15:39

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد ابتلای ۲۰۰ نفر به آبله میمون در خارج از مناطق معمول این ویروس، می‌تواند آغاز ماجرا و نوک کوه یخ باشد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیلوی برایاند، مدیر تیم آمادگی و پیشگیری از همه گیری سازمان جهانی بهداشت گفت: ما نمی‌دانیم آیا ما شاهد نوک کوه یخ هستیم و آیا موارد ابتلای فراوانی وجود دارند که در کشور‌ها کشف نشده اند؟. ما همچنان در مرحله نخست این رویداد هستیم و می‌دانیم در روز‌های آینده، موارد ابتلای بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: این ویروس نظیر کرونا و یا دیگر بیماری‌ها با سرعت انتشار بالا نیست و شیوع غیرمعمول ویروس می‌تواند با اقدامات صحیح مهار شود.

امروز همچنین بهزاد امیری رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درباره بررسی نمونه های احتمالی آبله میمون در ایران، گفت: هر آنچه تاکنون تحت بررسی آزمایشگاهی قرار گرفته است، منفی بوده است و هیچ گونه مورد مشکوک به آبله میمون در کشور نداشته ایم.

امیری در واکنش به خبر روز گذشته مبنی بر شناسایی ۶ بیمار مشکوک به آبله میمون و آزمایش ۵ مورد از این افراد، گفت: این موارد به عنوان افراد مشکوک تلقی نمی‌شوند. زیرا، زمانی از اصطلاح مشکوک استفاده می‌کنیم که علائم بیماری همراه با تماس با فرد مبتلا را داشته باشد که در مورد این افراد، چنین موضوعی صدق نمی‌کرد.
وی با عنوان این مطلب که بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی از سراسر کشور به انستیتو پاستور ارسال می‌شود، افزود: وجود تب و بثورات پوستی به تنهایی نمی‌تواند مشکوک به آبله میمون باشد.


کد مطلب: 3026

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3026/آبله-میمون-می-تواند-نوک-کوه-یخ-باشد

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir