کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حذف ارز ترجیحی دارو از اوایل مرداد

7 خرداد 1401 ساعت 19:14

نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بدنبال جلسات متعدد کمیسیون بهداشت مجلس با وزرای بهداشت، اقتصاد،‌ رفاه و سازمان برنامه و بودجه بخش قابل توجهی از زیرساخت‌ها برای جبران مابه‌التفاوت قیمت دارو آماده شده است و نهایت تلاش مسئولان این است که اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه حذف ارز ترحیحی دارو اجرا شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیدجلیل میرمحمدی افزود: بر اساس مصوبه تبصره یک بند «ص» بودجه سال 1401، دولت اگر قصد خارج کردن کالاهای اساسی از جمله دارو را از سبد ارز ترجیحی داشته باشد، این حذف برای مردم باید به‌گونه‌ای باشد که قیمت‌ها بیشتر از شهریور 1400 نباشد. 

وی گفت: سازمان‌های بیمه‌گر وظیفه جبران مابه‌التفاوت قیمت دارو را به‌عهده می گیرند، منتها به این جهت که زیرساخت‌های بیمه‌ای آماده نبود و جبران زیان مردم در بحث دارو به‌گونه‌ای نبود که مابه‌التفاوت افزایش قیمت دارو به همه گروه‌های هدف پرداخت شود، دولت برای 4 ماه اول سال 1401، یک میلیارد دلار ارز ترجیحی اختصاص داد تا مواد اولیه و مؤثره دارویی وارد کشور شود.

نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: اختصاص یک  میلیارد دلار ارز ترجیحی از سوی دولت برای 4 ماه ابتدایی سال جاری با این هدف صورت گرفت که از یک‌سو ذخیره دارویی کشور افت پیدا نکند و از سوی دیگر قیمت دارو به‌ویژه داروهایی که تحت پوشش بیمه بودند به‌شکل غیرقابل توجیه افزایش پیدا نکند.

وی افزود: به‌گفته مسئولان اجرایی بخش قابل توجهی از زیرساخت‌ها برای جبران مابه‌التفاوت قیمت دارو آماده شده است و نهایت تلاش مسئولان این است که اجرای این طرح به اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه موکول شود تا در یک بازه زمانی کوتاه امکان اجرای آزمایشی طرح نیز وجود داشته باشد.


کد مطلب: 3027

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3027/حذف-ارز-ترجیحی-دارو-اوایل-مرداد

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir