کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۴ میلیون نفر اصلا واکسن نزدند

14 خرداد 1401 ساعت 10:52

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: حدود 14 میلیون نفر از افراد جامعه حتی یک نوبت واکسن را تزریق نکردند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عباس شیراوژن با ا اشاره به وضعیت مطلوب کرونایی کشور، اظهار داشت: 6 موج کرونا را پشت سر گذشتیم، در این دوره‌ها با تعداد موارد ابتلا و فوتی‌های زیادی روبه‌رو شدیم؛ به طوری که در موج دلتا روزانه با 700 نفر جان‌باخته روبه‌رو بودیم و نگرانی بسیار زیادی ایجاد شده بود و اوضاع اقتصادی و اجتماعی جامعه با مشکلاتی روبه‌رو بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: در موج اُمکیرون با اینکه سرایت‌پذیری ویروس بالاتر بود، حداکثر این موج در کشور دو ماه طول کشید و تعداد فوتی‌ها به 240 تا 250 نفر در روز رسید که البته نسبت به موج‌های دیگر میزان مرگ و میر کمتر بود.

شیروژن با اشاره به کاهش قابل توجه تعداد مرگ و میرها در کشور، گفت: اکنون 22 کشور بالای 10 فوتی روزانه دارند؛ به طوری که در روز گذشته آمریکا با 216 فوتی، آلمان با 126 نفر فوتی، کانادا با 122 و انگلیس با 105 جانباخته وضعیت مطلوبی نداشتند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور، خاطرنشان کرد: 64 میلیون و 500 هزار نفر یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند، 57 میلیون نفر دز دوم و 27 میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را در کشور دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بخش عمده دانش‌آموزان 5 تا 11 سال باید واکسن خود را دریافت کنند. از طرفی هنوز حدود 14 میلیون نفر از افراد جامعه حتی یک نوبت واکسن را تزریق نکرده‌اند.


کد مطلب: 3059

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3059/۱۴-میلیون-نفر-اصلا-واکسن-نزدند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir