کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رصد بیماری پارکینسون با ساعت هوشمند اپل

24 خرداد 1401 ساعت 11:00

سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از اپل واچ را برای نظارت بر لرزش و سایر علائم بیماران مبتلا به پارکینسون تایید کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ شرکت Rune Labs سازنده حسگرهای حرکتی ساعت هوشمند اپل موفق شده تاییدیه FDA را برای ثبت لرزش ها و علائم پارکینسون بصورت دوره های بلند مدت دریافت کند. درحال حاضر اکثر پزشکان صرفا با مشاهده حرکات بیمار در طول یک ویزیت کوتاه مدت در مورد او تصمیمی گیری می کنند اما علائم پارکینسون می‌تواند در طول زمان بسیار متفاوت باشد.

"برایان پپین" مدیر اجرایی شرکت Rune Labs اعلام کرده که داده های اپل واچ می تواند با داده های دستگاه های دیگر نظیر تجهیزات شرکت مدترونیک ادغام شود و در اندازه گیری سیگنال های مغزی به پزشکان کمک کند.

همچنین گروهی از دانشمندان شرکت اپل سال گذشته مطالعه‌ای را در مجله Science Translational Medicine منتشر کردند که نشان می‌داد این دستگاه در نظارت بر علائم پارکینسون مؤثر است.
اپل با طیف وسیعی از سایر شرکت‌های فناور برای استفاده از ساعت هوشمند بعنوان دستگاه نظارت بر سلامتی همکاری دارد، بطوریکه قراردادی هم با شرکت جانسون و جانسون (JNJ.N) منعقد کرده و پروزه ای را با همکاری هم پیش می برند تا بتوانند از ساعت هوشمند برای کاهش بروز سکته استفاده کنند.


کد مطلب: 3108

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3108/رصد-بیماری-پارکینسون-ساعت-هوشمند-اپل

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir