کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک هشتم مردم دنیا دچار اختلالات روانی

خبرگزاری يورو نيوز , 28 خرداد 1401 ساعت 12:23

سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش اختلالات روانی در جوامع به ویژه پس از همه‌گیری کرونا هشدار داد و از تمامی کشورها خواست در زمینه سلامت روان سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از یورو نیوز؛ سازمان جهانی بهداشت در گزارش بهداشت روان خود که گسترده‌ترین مطالعه طی دو دهه اخیر محسوب می‌شود، اعلام کرده از هر هشت نفر در سراسر جهان یک نفر با یک اختلال روانی زندگی می‌کند. از طرفی پیش از همه‌گیری کرونا نیز حدود یک میلیارد نفر در دنیا با یک اختلال روانی زندگی می‌کردند.

بنابراعلام این سازمان در سال اول همه‌گیری، میزان افسردگی و اضطراب در جوامع 25 درصد افزایش یافته است و این در حالیست که سرمایه‌گذاری در این زمینه رشدی نداشته است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، به طور متوسط تنها ۲ درصد از بودجه‌های ملی سلامت و کمتر از ۱ درصد از کل کمک‌های بهداشتی بین‌المللی صرف سلامت روان می‌شود.

تدروس آدهانوم  مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با تشویق به تخصیص بودجه در حوزه سلامت روان گفت: «سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روان، سرمایه‌گذاری برای زندگی و آینده بهتر برای همه است.»

در گزارش این نهاد همچنین آمده است که شکاف گسترده‌ای میان کشورها در زمینه دسترسی به مراقبت‌های بهداشت روان وجود دارد. بطوری که بیش از ۷۰ درصد افراد مبتلا به روان‌پریشی در کشورهایی با درآمد بالا تحت درمان قرار می‌گیرند اما این میزان در کشورهای کم‌درآمد به ۱۲ درصد می‌رسد.

در حال حاضر از هر ۱۰۰ مورد مرگ در جهان یک مورد به دلیل خودکشی است.


کد مطلب: 3126

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3126/یک-هشتم-مردم-دنیا-دچار-اختلالات-روانی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir