کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهرام دارایی:

داروهای تاریخ گذشته را تبدیل به مکمل کردند

29 خرداد 1401 ساعت 13:14

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بعضی شرکت ها داروهای تاریخ گذشته را تبدیل به مکمل می‌کردند و وقتی با برخورد سازمان غذا و دارو مواجه می شوند تلاش می‌کنند با سفارش افراد و توصیه آنها از تخلفات خود فرار کنند، بسیاری از متخلفان این صنعت شانتاژگر هستند و ناظرین را متهم می‌کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام دارایی با اشاره به کیفیت مکمل ها افزود: تولید داخل باید با کیفیت و اصیل باشد، ما نمی‌توانیم به بهانه تولید داخل چشم روی استانداردها ببندیم. هرجا انحصار باشد فساد هست، بطور مثال در حوزه مواد اولیه دارویی نظارت نبود و خود را ملزم به قیمتگذاری نمی‌دانستند و ممکن بود ارز ترجیحی گرفته شود و ماده به چند برابر قیمت به فروش برسد.

وی ادامه داد: کیفیت تولید مواد اولیه مهم است و نباید تولید کننده را مجبور کنیم از شرکت خاصی مواد اولیه را تهیه کند. این کار منجر به فساد خواهد شد لذا معتقدیم انحصار تولید در مواد اولیه باید از بین برود. مواد اولیه سازان سال‌ها زیر بار قیمت‌گذاری نرفتند اما باید به سیاست قیمت‌گذاری برگردند، کیفیت محصولات آنها بررسی خواهد شد و انحصار در این حوزه پایان خواهد یافت.

دکتر دارایی گفت: متاسفانه فهرست دارویی کشور سه سال بسته بود و هیچ داروی جدیدی به آن افزوده نشده بود این فهرست باز شد و ۳۰ مولکول دارو وارد آن شد.

رئیس سازمان غذا و دارو  تصریح کرد: در گذشته معتقد بودند فهرست دارویی کشور بزرگ است و باید داروهای اصلی وارد آن باشد درحالی که ما معتقدیم با پیشرفت علم و ورود داروهای جدید باید این فهرست بروز شود. هم اکنون در دنیا داروهای با عوارض کمتر تولید می‌شود و حتی برخی داروها مانند درمان سرطان سینه تولید می‌شوند لذا این فهرست باید بروز باشد.


کد مطلب: 3131

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3131/داروهای-تاریخ-گذشته-تبدیل-مکمل-کردند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir