کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلخوری جامعه‌ پزشکی از رئیس‌جمهور

30 خرداد 1401 ساعت 19:32

نقل قولی از رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسط رئیس‌جمهور با واکنش‌های منفی زیادی از سوی جامعه پزشکی روبه‌رو شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ در ویدئویی که از صحبت‌های حجت‌الاسلام رئیسی منتشر شده، او می‌گوید:«به رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زنگ زدم، تلفنی خسته نباشید بگویم، به من گفت فلانی! اتفاقی افتاده از خود موضوع کرونا مهمتر. چهره‌های بسیجی و جهادی و انقلابی( در ایام‌ کرونا) به بیمارستان‌ها رفته‌اند و به پزشکان و پرستاران یاد می‌دهند چگونه باید برای مردم کار کرد. من خودم وقتی رفتم کنار خانواده‌های داغدار دیدم طلبه‌های ما هستند و تنها دل خانواده‌ها را حضور آن ها آرام می‌کند.»

این صحبت‌ها با واکنش‌های زیادی مواجه شده است،‌ علی نوبخت، دبیر مجمع انجمن‌های علمی تخصصی گروه پزشکی، خطاب به رئیس علوم پزشکی گیلان نوشت: «مطالبی که آقای رییس‌جمهور از قول جنابعالی گفتند متاسفانه باعث وهن جامعه پزشکی و قدرناشناسی جنابعالی نسبت به همکاران جان بر کف بهداشت و درمان و بزرگ کردن افراد غیرمسئول در امور تخصصی است.»

همچنین رئیس سابق سازمان نظام پزشکی نیز در توئیتر دراین‌باره نوشت:«در بحران کرونا،مانند جنگ‌تحمیلی جامعه پزشکی ‌و پرستاری با جانفشانی و تقدیم شهدای بسیار به وظیفه خود عمل‌ نمود.رئیس دانشگاه‌علوم‌پزشکی‌گیلان با بی‌احترامی شأن و زحمات این جامعه خدوم را ضایع کرد و متاسفانه رئیس‌جمهور هم با اشتیاق و قدرناشناسانه این موضع را تایید کردند. وا اسفا!»

سیدموید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ نیز در یادداشتی خطاب به ابراهیم رئیسی خواستار عذرخواهی وی از کادر درمان به دلیل اظهارات اخیرش در گیلان شد.


کد مطلب: 3141

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3141/دلخوری-جامعه-پزشکی-رئیس-جمهور

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir