کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بکارگیری پرستاران 89 روزه بدون مجوز سازمان اداری استخدامی بود

31 خرداد 1401 ساعت 8:37

سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: به کارگیری پرستاران در زمان شیوع کرونا با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده نه سازمان اداری و استخدامی کشور و حقوق آنها هم از بودجه کشور نبود و از محل‌هایی همچون درآمدهای مراکز درمانی پرداخت می شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛  سعید صدرائیان با تشریح نحوه استخدام پرستاران جدید و همچنین پرستارانی که با قراردادهای ۸۹ روزه در برهه شیوع کرونا فعالیت داشتند، افزود: روند جذب پرستاران جدید منوط بر تأمین بودجه و ارائه اطلاعات مبنی بر نیاز وزارت بهداشت است. روند اینگونه است که وزارت بهداشت مستندات نیاز خود را ارائه می‌دهد و پس از تأمین اعتبار در سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور با بررسی‌های لازم مجوز برگزاری آزمون و استخدام را صادر می‌کند.

وی در مورد چگونگی صدور مجوز استخدام پرستاران در زمان شیوع کرونا گفت: به کارگیری آنها با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بود و حقوق آنها هم از محل‌هایی همچون درآمدهای مراکز درمانی پرداخت شده نه بودجه کشور و حالا همان مراکز با اتمام دوره کرونا اقدام به تعدیل یا عدم تمدید قرارداد کرده‌اند.

صدرائیان افزود: سازمان اداری و استخدامی در جهت قدردانی از زحمات کادر درمان و در اجرای ردیف ۳ بند «ب» مصوبات سی و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا دستورالعمل نحوه تعیین و اعمال اولویت و امتیازات برای کارکنان قراردادی کار معین، کارگری، شرکتی و متعهدین خدمت در مقابله مستقیم با کرونا در آزمون‌های استخدامی وزارت بهداشت را به شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی پیشنهاد کرده بود که مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.


کد مطلب: 3142

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3142/بکارگیری-پرستاران-89-روزه-بدون-مجوز-سازمان-اداری-استخدامی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir