کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان جهانی بهداشت به تبعیض و سیاسی کاری متهم شد

2 تير 1401 ساعت 18:50

دانشمندان آفریقایی از اینکه آبله میمون سالها در آفریقا باعث مرگ و میر بوده اما اکنون با شیوع در اروپا باعث نگرانی سازمان جهانی بهداشت شده به این نهاد انتقاد کردند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO)  عصر امروز برای ارزیابی اینکه آیا آبله میمون یک وضعیت اضطراری بین‌المللی با هشدار بالاست یا خیر تشکیل جلسه می دهند و این درحالیست که دانشمندان برجسته آفریقایی از این موضوع انتقاد کرده‌اند و می گویند سال ها است که آبله میمون یک بحران در منطقه آنها بود اما WHO  به آن اهمیت نمی داد و حالا با شیوع در اروپا و آمریکا این بیماری مهم شده است.

 تا کنون تنها شش بار وضعیت اضطراری بهداشتی از سوی این نهاد اعلام شده است که شامل: COVID-19 (2020)، شیوع ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو (2019)، ویروس زیکا (2016)، فلج اطفال (2014)، شیوع ابولا در غرب آفریقا (2014)، و آنفولانزای H1 در سال (2009) باشند.

در مارس 2020 وقتی سازمان جهانی بهداشت برای کووید وضعیت اضطراری اعلام کرد، بسیار دیر شده بود و اغلب کشورها درگیر کرونا بودند.

هر چند آبله میمون به آسانی کووید گسترش نمی‌یابد و هم اکنون نیز واکسن‌ها و درمان‌هایی برای آن وجود دارد اما زنگ خطر را به صدا در آورده است.


کد مطلب: 3156

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3156/سازمان-جهانی-بهداشت-تبعیض-سیاسی-کاری-متهم

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir