کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید و واردات دارو ماهانه به ۲۰۰ میلیون دلار ارز نیاز دارد

6 تير 1401 ساعت 17:41

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: در ماه به ۲۰۰ میلیون دلار برای تولید و واردات دارو نیاز داریم و در حالی که هزینه ها حداقل ۴۰ درصد بیشتر شده قیمت فروش ثابت است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد عبده‌زاده درباره وضعیت دارویی کشور اظهار داشت: این که 6 ماه ارز تخصیص نیابد و طی یک ماه، یک میلیارد دلار تخصیص یابد؛ مشکل داروی کشور را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: وقتی یک‌باره ارز زیادی به واردات و یا تولید دارو اختصاص یابد؛ بسیاری از شرکت‌ها نقدینگی ندارند و نمی‌توانند این ارز را دریافت کنند و برخی از شرکت‌هایی که نقدینگی زیادی دارند و ارز بیشتر می‌گیرند می توانند داروی بیشتری خریداری کنند. نتیجه این می‌شود که یکسری از داروها در بازار زیاد و یکسری دیگر دچار کمبود می‌شود.

عبده‌زاده تاکید کرد:‌ دارو مانند بقیه کالاها بهای تمام شده دارد که هزینه‌های مستقیم آن متأثر از قیمت مواد اولیه، مواد جانبی،‌ بسته‌بندی است و یکسری هزینه‌های غیرمستقیم شامل حقوق و دستمزد، قیمت حامل‌های انرژی، استهلاک ماشین‌آلات و ... است که متأثر از تورم کشور است؛ در بخش‌های مذکور هر روز هزینه‌ها افزایش می‌یابد اما گفته می‌شود که قیمت دارو نباید تغییر کند.


کد مطلب: 3174

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3174/تولید-واردات-دارو-ماهانه-۲۰۰-میلیون-دلار-ارز-نیاز

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir