کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا شمار مبتلایان به کرونا دوباره درحال افزایش است؟

13 تير 1401 ساعت 15:09

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزایش سفر به کشورهای همسایه و واکسیناسیون ناقص را علت بالا رفتن آمار کرونا در روزهای اخیر عنوان کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عباس شیراوژن در رابطه با افزایش تعداد بیماران کرونایی در روزهای اخیر افزود: کشورهایی مانند امارات، عراق و برخی دیگر از کشورهای منطقه روزانه حدود 2 هزار بیمار مبتلا به کرونا دارند. مردم ایران نیز مسافرت‌های زیادی به این کشورها دارند و وقتی وارد ایران می‌شوند با دقت تست‌های بیشتری از آنها گرفته می‌شود، در واقع این روزها میزان تست‌ها را افزایش داده‌ایم. وقتی این تعداد تست افزایش پیدا کند طبیعتا تعداد موارد شناسایی شده مثبت نیز بیشتر می شود.

وی ادامه داد: یکی‌ دیگر از عوامل افزایش بیماران جدید، عدم تکمیل واکسیناسیون است. خوشبختانه تقریبا افراد میان‌سال به بالا واکسیناسیون خود را کامل انجام داده‌اند اما هرچه به سنین پایین‌تر می‌رسیم استقبال آنها از واکسیناسیون در نوبت سوم کمتر بوده است. در واقع کمتر از نصف جمعیت آنها نوبت سوم را تزریق نکرده‌اند.

شیراوژن بیان کرد: افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده و از زمان آخرین تزریق آنها شش ماه گذشته است، اکنون ایمنی بدن آنها کاهش پیدا کرده و امکان بیشتری دارد که بیمار شوند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا یادآور شد: اگر این افراد دوباره نوبت یادآور 1401 را تزریق کنند مشکل زمان‌بندی حل شده و دوباره سطح ایمنی افزایش پیدا می‌کند.

طی ۲۴ ساعت گذشته  ۱۰۰۷ بیمار جدید در کشور شناسایی شده و ۸ نفر فوت کردند.


کد مطلب: 3207

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3207/چرا-شمار-مبتلایان-کرونا-دوباره-درحال-افزایش

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir