کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داروهای جدید دیابت تحت پوشش بیمه نیستند

14 تير 1401 ساعت 14:03

رئیس هیات مدیره انجمن دیابت گابریک گفت: اخیرا داروهای جدیدی برای دیابت ساخته شده که علاوه بر کنترل دیابت در کنترل مشکلات قلبی-عروقی نیز موثر هستند اما به دلیل عدم پوشش بیمه ای، بیماران توان خرید این داروها را ندارند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علیرضا استقامتی رئیس هیات مدیره انجمن دیابت گابریک با اشاره به مشکلات بیماران دیابتی، افزود: حدود ۷ میلیون نفر و در مجموع با تعداد افراد خانوارها تقریبا ۳۵ میلیون نفر درگیر بیماری دیابت نوع دو هستند.

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته شورای عالی بیمه مصوب کرد تا برخی خدمات بیماران دیابتی از جهت ابزار تشخیصی و دارویی تحت پوشش قرار بگیرد، بیش از چهارماه از این مصوبه گذشته اما هنوز اجرایی نشده و این مصوبه نیازمند تصویب در هیات دولت است.

استقامتی با تاکید بر ضرورت پوشش بیمه ای این داروها گفت: این داروها پوشش بیمه ندارند و باید این کار سریع صورت گیرد. انسولین و داروهای خوراکی دیابت جزو لیست اصلی داروهای اساسی سازمان بهداشت جهانی است و دولت ها موظف به تامین آنها هستند.

وی عنوان کرد: باید سیاستگذاری ها برای تامین انسولین ساماندهی شود، همچنین باید بر واردات تست قند خون نظارت بیشتری صورت گیرد.


کد مطلب: 3214

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3214/داروهای-جدید-دیابت-تحت-پوشش-بیمه-نیستند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir