کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید رییس سازمان غذا و دارو از مجموعه بیودارو

16 تير 1401 ساعت 15:05

رییس سازمان غذا و دارو با هیأتی همراه از مرکز شماره یک شرکت بیودارو بازدید کردند و از نزدیک در جریان مباحث و مشکلات قرار گرفتند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صنعت پلاسما، از بررسی اصلاح قیمت ها خبر داد و گفت: صنعت پلاسما یک صنعت استراتژیک است و تلاش خواهیم کرد اصلاح قیمت ها انجام شود تا بقاء شرکت ها به خطر نیافتد.

وی افزود: در اولین جلسه کمیته قیمت گذاری، مباحث مربوط به افزایش هزینه های شرکت ها را مطرح می‌کنیم تا اصلاح قیمت ها صورت گیرد.

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت پلاسما، گفت: اگر پیشرفت های دارویی امروز را در زمان جنگ تحمیلی داشتیم می توانستیم از آسیب های جدی به رزمنده ها بویژه در حملات شیمیایی، جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: دانش فنی ما در زمینه واکسن سازی برای مقابله با کرونا به کمک ما آمد و توانستیم این دانش را در همه گیری کرونا تبدیل به محصول کارآمد کنیم، در حوزه بایوتکنولوژی هم ما جزو ۱۰ کشور اول در جهان هستیم و استفاده از این دانش برای ساخت دارو بسیار مهم است.

دکتر دارایی با اشاره به پیشرفت های داخلی در صنعت پلاسما،افزود: باید دستاوردها و توانمندی های این صنعت استراتژیک به جامعه معرفی شود و در این خصوص اطلاع رسانی های لازم انجام گیرد.

همچنین دکتر محمد شاه بختی مدیرعامل بیودارو و نایب رییس انجمن تامین کنندگان پلاسما و داروهای پلاسمایی در این مراسم ضمن اشاره به مشکلات ناشی از عدم اصلاح قیمت ها، گفت: اگر درخصوص مشکلات اقتصادی شرکت های پلاسما چاره ای اندیشیده نشود و اصلاح قیمت ها صورت نگیرد، صنعت نوپای پلاسما تعطیل خواهد شد و این خودکفایی که حاصل سال ها تلاش است از بین می رود، در نتیجه کشور ناچار می شود داروهای مشتق از پلاسما را بطور کامل وارد کند.



وی با ارائه آمار و مستندات افزایش هزینه های تمام شده طی ۵ سال گذشته افزود: اقلام مورد نیاز، هزینه های گمرک، مواد اولیه و دستمزد نیروی انسانی چند برابر شده است، این درحالیست که محصولات ما فقط بین ۱۷ تا ۵۳ درصد در این سالها افزایش قیمت داشتند.
دکتر شاه بختی تاکید کرد: فقط از سال گذشته تا کنون با افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد، افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بهاء، افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه های آزمایشگاهی و قیمت کیت و همچنین افزایش ۵۰ درصدی پرداخت به اهدا کنندگان مواجه شده ایم.
​​​​​​
مدیرعامل بیودارو با اشاره به تاریخچه تاسیس مراکز پلاسما عنوان کرد: اولین مرکز جمع آوری پلاسما در کشور سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و معاهده ای بین شرکت های تیپیکو، درمان آرا و سفیر وقت ایران در آلمان به امضا رسید تا شرکت بیودارو ایجاد شود.

وی گفت: این شرکت با همکاری شرکت بایوتست آلمان و داروپخش ایران تأسیس شده است، خوشبختانه پلاسمای مردم ایران بخاطر سبک زندگی ناشی از معیارهای اخلاقی و مذهبی، جزو سالم ترین نوع پلاسما در دنیاست و از کیفیت بالایی برخوردار است.

این بازدید با هماهنگی انجمن تامین کنندگان پلاسما و داروهای پلاسمایی صورت گرفته بود و مدیران عامل شرکت های پلاسمایی نیز در این برنامه حضور داشتند.


کد مطلب: 3224

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3224/بازدید-رییس-سازمان-غذا-دارو-مجموعه-بیودارو

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir