کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک خطای جهانی؛ به پالس اكسيمتر اعتماد نکنید

خبرگزاری رويترز , 21 تير 1401 ساعت 8:12

بر اساس داده‌های یک مطالعه بزرگ مشخص شده نقص ساختاری در دستگاه های پالس اكسيمتر باعث می‌شود آسیایی‌ها، سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبارهایی که بیمار می شوند اکسیژن کمتری برای کمک به تنفس در مقایسه با سفیدپوستان دریافت کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ پالس اکسی‌مترها روی نوک انگشت قرار می‌گیرند و نور مادون قرمز را از پوست عبور می‌دهند تا سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کنند. اما رنگدانه های پوست می تواند خوانش ها را تغییر دهد، در 3069 بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در بوستون، به افراد رنگین‌پوست اکسیژن کمکی کمتری نسبت به افراد سفیدپوست داده شده که دلیل آن عدم دقت در قرائت‌های پالس اکسیمتر مربوط به رنگدانه پوست است.

در این مطالعه قرائت‌های پالس اکسیمتری در مقایسه با اندازه‌گیری مستقیم سطح اکسیژن خون بیماران مبتلا به کووید-19 بررسی شد و در حالی که پالس اکسیمتر سطح اکسیژن غیر سفیدپوستان را 92٪ تا 96٪ نشان می داد، با اندازه گیری مستقیم سطح اکسیژن آنها زیر 88٪ بود.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که تعصبات نژادی و قومیتی در دقت پالس اکسیمتری منجر به تاخیر یا توقف درمان در میان بیماران سیاه پوست و اسپانیایی تبار مبتلا به COVID-19 شده است. پالس اکسیمتر همچنین می تواند تحت تأثیر چاقی، داروهای مورد استفاده در بیماران بدحال و سایر عوامل قرار گیرد.
 


کد مطلب: 3244

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3244/یک-خطای-جهانی-پالس-اكسيمتر-اعتماد-نکنید

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir