کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دپوی شیرخشک در گمرک بخاطر تعیین تکلیف ارز

2 مرداد 1401 ساعت 12:54

سخنگوی گمرک ایران گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۶ هزار قوطی شیرخشک رژیمی مربوط به دو واردکننده در گمرک تهران دپو شده و با اینکه تشریفات ترخیص را طی کرده اند اما صاحبان کالا بخاطر تعیین تکلیف تامین ارز آنها را ترخیص نمی کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید روح‌اله لطیفی با اشاره به دپوی حدود یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرک افزود: دلیل این موضوع خواست صاحب کالا مبنی بر تعیین تکلیف تامین ارز و صدور کد رهگیری بانک است.

وی گفت: یکی از محموله‌ ها شامل یک میلیون و ۱۸ هزار و ۹۲۰ قوطی است که امکان ترخیص درصدی از محموله بدون صدور کد رهگیری بانک وجود دارد ولی صاحب کالا منتظر اخد کد رهگیری از بانک مرکزی جهت ترخیص کامل است.

طبق اعلام سخنگوی گمرک، حدود ۱۳ هزار و ۳۰۸ قوطی شیرخشک و تعداد ۵۵۳ کارتن به صورت کیلویی (۶۲۰ کیلو گرم) نیز توسط واردکننده دیگری وارد گمرک تهران شده که در انتظار اخذ مجوز ترخیص با صدور حداقل اسناد از سمت سازمان غذا و دارو است.

لازم به ذکر است؛ شیرخشک‌های رژیمی جزو آن دسته از کالاهای اساسی قرار دارند که صاحب کالا می‌تواند بدون صدور کد رهگیری بانک جهت تامین ارز، نسبت به ترخیص ۹۰ درصد محموله وارداتی اقدام کرده و ۱۰ درصد باقی مانده را پس از تامین ارز و صدور کد ساتا ترخیص کند اما ظاهرا با توجه به تردید واردکنندگان در تامین ارز بر اساس نرخ ترجیحی که واردات را بر مبنای آن انجام داده‌اند، نسبت به ترخیص درصدی اقدام نمی کنند.


کد مطلب: 3305

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3305/دپوی-شیرخشک-گمرک-بخاطر-تعیین-تکلیف-ارز

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir