کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات اولین محموله واکسن‌های "هپاتیت B" و "BCG"

13 مرداد 1401 ساعت 13:22

رییس انستیتو پاستور ایران از اولین صادرات واکسن‌های تولیدی انستیتو پاستور ایران به کشور ونزوئلا خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر رحیم سروری گفت: با وجود عوامل مختلفی که در مسیر صادرات مؤثر هستند و با توجه به اینکه تعاملات سیاسی بین کشورها تا حد زیادی بر این موضوع تأثیرگذار است، انستیتو پاستور ایران تمامی تلاش خود را صرف استفاده از فرصت‌های پیش آمده کرده است تا محصولات با کیفیت خود را به سایر کشورها صادر کند. با توجه به درخواست معاونت علمی فناوری، آموزش و بهداشت ریاست جمهوری کشور ونزوئلا و پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور و اداره کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت مبنی بر تأمین حداقلی واکسن‌های ب. ث.ژ و هپاتیت ب تولیدی انستیتو پاستور ایران، اولین گام‌های مؤثر صادراتی این واکسن‌ها برداشته شد و اولین واکسن‌های صادراتی انستیتو پاستور ایران به مقدار ۲۰۰ هزار دز واکسن ب. ث.ژ و ۲۰۰ هزار دز واکسن هپاتیت ب به کشور ونزوئلا صادر و فروخته شد.

سروری تصریح کرد: صادرات دارو و واکسن در کشور ما در این سال‌ها نتوانسته تراز مثبتی داشته باشد، انستیتو پاستور ایران قسمتی از میزان توان و ظرفیت تولید خود را به صادرات اختصاص داده است. از این رو یکی از استراتژی‌های جدید انستیتو پاستور ایران علاوه بر تأمین واکسن‌های مورد نیاز وزارت بهداشت، صادرات محصولات با کیفیت و استراتژیک خود به سایر کشورها است.

رییس انستیتو پاستور گفت: واکسن‌های ب. ث. ژ جهت پیشگیری از بیماری سل و همچنین هپاتیت ب، جزء واکسن‌های مورد استفاده و اجباری برنامه واکسیناسیون همگانی (EPI) کشور هستند و تزریق این واکسن‌ها اقدامی بسیار مهم است که می‌توان بوسیله آن با هزینه کم، شیرخواران، کودکان و بالغین را از ابتلا به بیماری‌های سل و هپاتیت مصون نگه داشت.

وی ادامه داد: پیش تر واکسن‌های آبله انستیتو پاستور ایران، به کشورهای عراق، افغانستان و مصر هم صادر شده است.


کد مطلب: 3357

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3357/صادرات-اولین-محموله-واکسن-های-هپاتیت-b-bcg

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir