کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز اجرای تعرفه گذاری پرستاری بعد از ۱۴ سال

15 مرداد 1401 ساعت 15:00

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آغاز فرایند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ فروغ مولا گفت: بر اساس آئین نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، وزارت بهداشت موظف به تعیین استانداردهای بسته‌های خدمات گروه پرستاری و ابلاغ آن شده و کلیه مراکز بهداشتی درمانی کشور نیز مکلف به رعایت این استانداردها و اجرای قانون مذکور هستند.

مدیر پرستاری علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: منظور از تعرفه پرستاری مبلغی است که متناسب با ارائه خدمات و مراقبت‌های پرستاری و بر اساس شرح وظایف و استاندارد بسته‌های خدمات تشخیصی و درمانی گروه پرستاری و ارزش نسبی خدمات تعیین می‌شود.

وی به محاسبه و پرداخت کارانه ارائه دهندگان خدمات پرستاری بر اساس دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های این قانون اشاره کرد و افزود: با وجود تصویب این قانون در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، تا سال ۱۳۹۹ اقدام چندانی در راستای اجرای قانون مذکور انجام نشد. در سال ۱۳۹۹ و با توصیه مقام معظم رهبری پس از گذشت ۱۴ سال از تصویب قانون مذکور، روند اجرایی شدن آن به جریان افتاد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌های مختلف توسط وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان نظام پرستاری تعیین و توسط شورای عالی بیمه سلامت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تأیید و توسط هیئت وزیران تصویب شد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص الزامات اجرای صحیح این قانون گفت: در حال حاضر ضروری است نسخه جدید HIS در مراکز تابعه پیاده سازی شده و مشخصات کادر پرستاری در این سامانه ثبت شود. افزودن ردیف خدمات پرستاری در فرم صورتحساب بیماران نیز از زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای این قانون است.


کد مطلب: 3364

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3364/آغاز-اجرای-تعرفه-گذاری-پرستاری-بعد-۱۴-سال

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir