۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۳۳۷۸

کشف ناخالصی سرطانزا در داروهای دیابت شرکت MERCK

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد نمونه‌هایی از داروهای سیتاگلیپتین شرکت Merck که با نام های تجاری Januvia و Janumet عرضه می شوند به یک ماده سرطان‌زای احتمالی آلوده شده‌اند.
کشف ناخالصی سرطانزا در داروهای دیابت شرکت MERCK
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ ناخالصی Nitroso-STG-19 که به با نام NTTP نیز شناخته می‌شود با مقادیر بیش از حد معمول در داروهای سیتاگلیپتین مشاهده شده است اما همچنان سازمان غذا و داروی آمریکا به‌منظور جلوگیری از کمبود اجازه داده تا بطور موقت این داروها توزیع شوند.

شرکت Merck نیز اعلام کرده که متوجه شده است برخی از دسته‌های دارویی حاوی ناخالصی‌ها هستند و کنترل‌های کیفی بیشتری را اعمال کرده است. 

ناخالصی NTTP متعلق به گروه ترکیبات نیتروزامین است که برخی از آنها به عنوان سرطان زاهای احتمالی برای انسان طبقه بندی می شوند.

 بررسی های دانشمندان حکایت از این دارد که مصرف NTTP تا حد 37 نانوگرم در روز کمترین احتمال سرطان زایی را بدنبال دارد، نیتروزامین ها در آب و غذاهایی از جمله گوشت های پخته شده و کبابی، محصولات لبنی و سبزیجات به مقدار اندکی وجود دارند اما مسئله اینجاست که قرار گرفتن در معرض ناخالصی های بالاتر از حد مجاز در مدت زمان طولانی می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما