کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود مجلس به تعارض منافع در سازمان غذا و دارو

19 مرداد 1401 ساعت 20:40

 نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مسئولان سازمان غذا و دارو در شرکت های دارویی تعارض منافع است و مجلس از بُعد نظارتی به موضوع تعارض منافع در سازمان غذا و دارو ورود می کند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ جلال محمودزاده با انتقادات از عملکرد سازمان غذا و دارو افزود: توصیه ما در مجلس به وزیر بهداشت این است که باید سازمان غذا و دارو از تعارض منافع فاصله بگیرد، کسانی که در این سازمان مسئولیت دارند نباید نفعی در شرکت های دارویی داشته باشند و مدیرعامل و عضو هیات مدیره و حتی سرمایه گذار شرکت های دارویی باشند.

وی با بیان اینکه تعارض منافع در سازمان غذا دارو از رییس این سازمان تا کارشناسان آن وجود دارد، تاکید کرد: حضور مسئولان سازمان غذا و دارو در شرکت های دارویی باعث تعارض منافع می شود و فرد تصمیم گیر برای کل کشور نیم نگاهی به شرکت خودش و کسب انتفاع دارد، موضوعی که در کل دنیا منسوخ است.

محمودزاده افزود: نمی توان مسئولیت و تصمیم گیری را به کسی سپرد که خودش در شرکت دارویی مسئولیت دارد، در این جا بحث سلامت جامعه مطرح است پس تاکید ما بر این است که باید وزارت بهداشت به گونه ای مسوولان سازمان غذا و دارو را انتخاب کند که کاری غیر از مدیریت دارو نداشته باشند بدان معنا که ارتباط مالی با شرکت های دارویی نداشته باشند.

وی گفت: مجلس باید از بعد نظارتی به این قضیه ورود کند و دریاچه تخلف را ببندد تا بتوان مساله دارو را در کشور مدیریت کرد.


کد مطلب: 3381

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3381/ورود-مجلس-تعارض-منافع-سازمان-غذا-دارو

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir