کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه های وزارت بهداشت به مسافران در خصوص آبله میمون

3 شهريور 1401 ساعت 13:55

 رئیس گروه مدیریت بیماری‌های منتقله از حیوان به انسان وزارت بهداشت گفت: افرادی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند باید از راه‌های انتقال آبله میمون آگاهی داشته باشند تا در معرض این بیماری قرار نگرفته و به آن مبتلا نشوند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهزاد امیری با بیان اینکه مورد جدیدی از آبله میمونی در ایران شناسایی نشده است، افزود: بجز مورد اهواز خوشبختانه تا امروز مورد جدیدی شناسایی نشده است، خانواده و اطرافیان این فرد نیز رصد شدند و در آنها بیماری بروز نکرده است.

امیری گفت: آبله میمونی از طریق تماس پوستی با فرد مبتلا یا وسایل شخصی او که در تماس با بثورات پوستی او بوده منتقل می‌شود. افراد در حین سفر باید در در جاهایی اسکان پیدا کنند که از سوی سیستم‌های بهداشتی آن کشور مورد نظارت قرار بگیرند، چرا که وسایلی مانند وسایل خواب، غذا خوری و ... اگر در تماس با فرد آلوده بوده باشد خطر انتقال بیماری را افزایش می‌دهد. ضمن اینکه دائما باید دست و صورت خود را با آب و صابون شست و شو دهند.

وی تأکید کرد: امکان انتقال آبله میمونی از انسان به حیوان و دوباره از حیوان به انسان وجود دارد به همین دلیل مسافران به جد از نزدیک شدن و تماس با حیوانات به ویژه حیواناتی که از نظر ظاهری بیماری دارند پرهیز کنند.


کد مطلب: 3445

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3445/توصیه-های-وزارت-بهداشت-مسافران-خصوص-آبله-میمون

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir