کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلخ کامی بیماران دیابتی از بی مهری بیمه ها

15 شهريور 1401 ساعت 11:09

 رئیس انجمن دیابت ایران گفت: بیمار دیابتی تا آخر عمر دارو مصرف می کند و ما ۳۵ سال است که تاکید می کنیم باید ابزار و داروهای این بیماران تحت پوشش مناسب بیمه قرار بگیرند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ اسدالله رجب افزود: یک بیمار مبتلا به دیابت که انسولین مصرف می کند سالانه حدود یک هزار و ۷۰۰ بار تزریق انجام می دهد و تقریبا ۲ هزار و ۱۰۰ بار نیز قند خونش را اندازه می گیرد بنابراین بیمه ها باید هزینه کنترل های روزانه و مورد نیاز بیمار را به عهده بگیرد.

وی ادامه داد: شمار بیماران مبتلا به دیابت در ۲۵ سال گذشته چهار برابر شده است، ۲۰ درصد جمعیت بالای ۲۰ سال کشور مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند و سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر به شمار دیابتی‌ها اضافه می‌شود.

رئیس انجمن دیابت ایران تصریح کرد: چاقی و اضافه وزن، عوامل محیطی، نداشتن تحرک و تغذیه سالم از جمله عوامل ابتلا به بیماری دیابت است و ۸۰ درصد افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند، در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند، از طرفی عده ای از بیماران فقط یک بار به پزشک مراجعه می کنند و زمانی که داروهای آنها تمام می شود، دوباره همان دارو را از داروخانه تهیه و مصرف می کنند و دیگر به پزشک مراجعه نمی کنند.


کد مطلب: 3495

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3495/تلخ-کامی-بیماران-دیابتی-بی-مهری-بیمه

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir