کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تولید داخل می توان نیاز سرم را تامین کرد

خبرگزاری ايسنا , 25 شهريور 1401 ساعت 17:40

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌ای برای واردات سرم وجود نداشته و در حال حاضر نیز با استفاده از توان داخلی امکان تامین نیازها وجود دارد و طرحی برای واردات سرم در دستور کار نیست.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ ناصر ریاحی افزود: در حال حاضر در ایران چند کارخانه بزرگ تولیدکننده سرم وجود دارد که در شهرهایی مانند تهران، مشهد، تبریز و شیراز فعالیت می‌کنند و در طول سال‌های گذشته نیاز کشور با استفاده از همین تولیدات تامین شده است.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: در سال‌های اخیر تنها در یک دوره کوتاه به دنبال گزارش برخی کمبودها، واردات سرم از سوی بعضی شرکت‌ها انجام شد اما پس از آن دیگر وارداتی صورت نگرفت.

ریاحی با بیان اینکه اگر کمبودی وجود دارد باید نهادهای ذی ربط اطلاعات مربوط به آن را منتشر کنند، گفت: چندی قبل خبرهایی از کمبود یکی از پلاستیک‌های به کار رفته در تولید سرم منتشر شد که این پلاستیک نیز توسط پتروشیمی‌های داخل کشور تولید و تامین می‌شود اما این موضوع در حال حاضر از سوی مسئولان رد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این صحبت نیز مطرح شده که تولید سرم کمبود ندارد و صرفا مشکلاتی در توزیع آن وجود داشته است که باید دید در روزهای آینده چه تغییراتی در این حوزه به وجود خواهد آمد.


کد مطلب: 3541

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3541/تولید-داخل-می-توان-نیاز-سرم-تامین

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir