کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزینه ماهانه ۱۲ میلیون تومانی مبتلایان به دمانس

30 شهريور 1401 ساعت 8:57

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت: حدود یک میلیون نفر مبتلا به دمانس در کشور زندگی می‌کنند که هزینه ماهانه هر فرد ۱۲ میلیون تومان برآورد می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ معصومه صالحی با اشاره به شعار امسال روز جهانی آلزایمر مبنی بر " دمانس را بشناسیم؛ باهم بیشتر می‌توانیم مراقبت کنیم"، افزود: این به معنای درگیری بیشتر خانواده فرد مبتلا برای مراقب بیشتر از او است. حدود ۵۲ میلیون نفر در جهان با دمانس زندگی می‌کنند و تخمین زده‌اند که در سال ۲۰۵۰ این عدد به ۱۳۵ میلیون نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: هر ۳ثانیه در جهان یک نفر به دمانس مبتلا می‌شود. در ایران نیز هنوز آمار قطعی گرفته نشده اما بر اساس آمار جهانی تخمین می‌زنیم یک میلیون نفر فرد مبتلا به دمانس در کشور زندگی می‌کنند. در ایران هر هفت دقیقه یک نفر به دمانس مبتلا می‌شود که با توجه به رشد جمعیت سالمند کشور این عدد هم رشد می‌کند.

صالحی با بیان اینکه بیماری آلزایمر شایعترین علت دمانس است، گفت: آلزایمر بیماری پیشرونده و تحلیل برنده‌ای است که با تغییراتی که در مغز افراد مبتلا ایجاد می‌کند، موجب ضعف حافظه و اختلال در عملکردهای شناختی و رفتاری می‌شود و به مرور حافظه و توانایی‌های ذهنی دیگر مانند تفکر، استدلال و قضاوت فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا جایی که فرد مبتلا را در انجام وظایف روزانه زندگی با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اشاره به تشخیص زودهنگام، تاکید کرد: هر یک سال تشخیص زودتر علائم و درمان دارویی و توانبخشی ذهنی فرد مبتلا، سبب می‌شود به اندازه پنج سال مشکلات ناشی از بیماری به تعویق افتاده و روند بیماری کند شود و فرد زندگی باکیفیت‌تری داشته باشد.


کد مطلب: 3557

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3557/هزینه-ماهانه-۱۲-میلیون-تومانی-مبتلایان-دمانس

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir