۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۵۸۱

قیمت پایین؛ علت کمبود آنتی بیوتیک

علی رغم اینکه مشکلی در تولید داروهای آنتی بیوتیک وجود ندارد اما چند وقتی هست که این داروها در سطح داروخانه‌های کشور دچار کمبود شده اند و تولیدکنندگان دارو رغبتی به تولید آنتی‌بیوتیک ندارند.
قیمت پایین؛ علت کمبود آنتی بیوتیک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان در اینباره گفت: در سطح داروخانه‌ها با کمبود آنتی بیوتیک به ویژه شربت‌های آنتی بیوتیک کودکان رو به رو هستیم و این داروها سهمیه‌ای و قطره چکانی توزیع می‌شوند، زیان ده بودن تولید آنتی بیوتیک باعث شده است بخشی از شرکت‌های دارویی تولید را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از اجرای طرح «دارویار» برای جبران کمبودهای دارویی هنوز رخ نداده است، افزود: اکنون که در حال نزدیک شدن به فصل سرما هستیم و مصرف شربت آنتی‌بیوتیک به ویژه شربت‌های سوسپانسیون افزایش می‌یابد، متأسفانه شاهد کمبودهای بیشتری هستیم.

نایب رئیس انجمن داروسازان گفت: برخلاف اغلب داروها که مواد اولیه وارداتی آن‌ها سهم ۳۰ تا ۴۰ درصدی در قیمت تمام شده دارد، در آنتی بیوتیک حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده را مواد اولیه وارداتی تشکیل می‌دهد. بعد از طرح دارویار، سازمان غذا و دارو بر سر تعیین قیمت داروهای آنتی بیوتیک به گونه‌ای تصمیم گیری کرد که رضایت خاطر تولید کنندگان فراهم نشد.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل در تولید داروهای آنتی بیوتیک، اختلاف نظر بر سر قیمت این داروها است که می‌بایست اصلاح شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما