۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۳۵۸۶

کنترل سرطان پروستات با داروی "روبراکا"

شرکت کلوویس آنکولوژی اعلام کرد: نتایج کارآزمایی داروی روبراکا (Rubraca) نشان داد که این دارو پیشرفت تومور در سرطان پروستات مقاوم را بطور متوسط تا ۳۹ درصد در مقایسه با شیمی درمانی یا درمان محرومیت از آندروژن کاهش می دهد.
کنترل سرطان پروستات با داروی "روبراکا"
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ نتایج مطالعات اخیر برای سرطان پروستات در بیماران دارای جهش ژنی BRCA با بیماران جهش ژنی ATM متفاوت بود، بطوریکه این دارو می تواند در بیمارانی با جهش در ژن BRCA تا 50 درصد از پیشرفت بیماری بکاهد و بقاء بیمار را نسبت به گروه کنترل از 6.4 ماه به 11.2 ماه افزایش دهد اما برای بیماران با جهش در ژن ATM تاثیر کمتری داشت.

داروی روبراکا در بیمارانی که دارای جهش در ژن ATM بودند تاثیر چندانی نشان نداد و نتایج در مقایسه با گروه کنترل خیلی متفاوت نبود.

در سال 2020 شرکت آسترازنکا نیز با داروی Lynparza موفق به کسب تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای سرطان پروستات مقاوم شد، اما این دارو هم نتوانسته بود برای بیماران دارای جهش در ژن ATM تاثیر آنچنانی در بقاء و کاهش پیشرفت تومور نشان دهد.

شرکت کلوویس آنکولوژی اعلام کرده نتایج مطالعات را به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه می کند و امیدوار است بتواند تاییدیه این سازمان را برای سرطان پروستات اخذ کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما