کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیران دارویی به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شدند

3 آبان 1401 ساعت 14:36

در پی کمبود برخی اقلام دارویی مدیران سازمان غذا و دارو، شرکت‌های داروساز و نماینده سندیکای صاحبان صنایع دارویی به منظور بررسی موضوع به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شدند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ ایروان مسعودی اصل بازرس‌کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی با اشاره به برپایی جلسه ای برای بررسی دلایل کمبود دارو گفت: چنانچه سازمان بازرسی به اسنادی برسد که سازمان غذا و دارو در خصوص وظایف خود تعلل داشته یا شرکت‌های دارویی اقدام به دپو دارو با هدف بالا بردن قیمت‌ها کرده‌اند، به صورت قاطع برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: در طرح «دارویار» که از ۲۳ تیرماه امسال اجرایی شد قرار بود طی یک برنامه ۲ الی سه ماهه با تعامل سازمان غذا و دارو و هلدینگ های حاکمیتی و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه تولید، دیگر شاهد کمبود دارو نباشیم ولی این موضوع طی هفته‌ها و روزهای اخیر سلامت عمومی کشور را تهدید کرده است.

بازرس کل امور بهداشت و درمان با اشاره به گزارش بازرسی‌های این سازمان در خصوص طرح «دارویار» گفت: جمع‌بندی و نتایج بررسی‌های بازرسی کل امور بهداشت و درمان در مرکز و همچنین بازرسی کل استان‌های سازمان نشان می‌دهد که مردم از کمبود دارو و افزایش پرداخت از جیب گلایه دارند.

مسعودی اصل تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور تلاش داشته و دارد که مشکلات طرح «دارویار» و موضوع کمبود برخی اقلام دارویی را با برگزاری جلسات مختلف با سازمان غذا و دارو و همچنین بخش صنعت رفع کند.

وی با اشاره به فراخوان سازمان غذا و دارو در خصوص واردات داروهایی که در بازار با کمبود مواجه است، گفت: آنچه در این نشست مشخص شد این است که شرکت‌ها دارای مواد اولیه کافی هستند، بنابراین از سازمان غذا و دارو می‌خواهیم قبل از باز کردن پاکت‌های فراخوان، یک‌بار دیگر با شرکت‌های داخلی مذاکره کنند و ضمن گرفتن تعهدات لازم الاجرا برای استفاده از حداکثر ظرفیت توان تولیدی و تبعیت از قیمت های مصوب، شرکت‌ها مجاب به تولید شوند.

مسعودی اصل با اشاره به گزارش یکی از مدیران سازمان غذا و دارو در خصوص دستورات معاون اول رئیس‌جمهور در حوزه دارویی ابراز امیدواری کرد تصمیمات اتخاذ شده در این نشست راجع به بحث نقدینگی شرکت‌های داروساز و پرداخت تسهیلات، تخفیفات مالیاتی، موضوعات گمرکی و پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شود.


کد مطلب: 3653

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3653/مدیران-دارویی-سازمان-بازرسی-کل-کشور-فراخوانده-شدند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir