کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکرار ادعاها در‌خصوص تجویز بی رویه دارو

27 آبان 1401 ساعت 21:20

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در ایران تجویز و مصرف بی رویه دارو داریم و در مواردی پزشکان فقط براساس تمایل بیمار نسبت به نسخه کردن برخی داروها اقدام می کنند و یا اینکه افراد بدون نسخه پزشک مستقیما دارو مصرف می کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ یونس پناهی اظهار داشت: در دنیا میانگین تعداد اقلام دارویی موجود در یک نسخه ۱/۲ تا ۱/۸ (کمتر از ۲ قلم) است اما در ایران به طور متوسط در هر نسخه ۳/۶ قلم دارو تجویز می شود.

وی ادامه داد: بالا بودن میانگین اقلام دارویی در نسخه ها هم برای بیماران و هم تامین کننده دارو هزینه بیشتری دارد و افراد زیادی را در سیستم بهداشت و درمان کشور درگیر این بخش می کند.

پناهی گفت: قرار است نشستی با حضور معاونین آموزش، درمان و سازمان غذا و دارو برگزار شود زیرا در ارتباط با تجویز و مصرف بی رویه دارو نیاز به فعالیت های آموزشی داریم و پزشکانی که تحت آموزش دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند نیز باید با همه اشکال دارویی موجود در کشور و فارماکوپه دارویی کشور آشنا شوند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: باید کادر درمانی در جریان عوارض، تداخلات و نحوه استفاده و تزریق دارو باشند و ضمن حفظ سلامتی افراد جامعه، از تجویز و مصرف بی رویه دارو نیز جلوگیری شود.


کد مطلب: 3748

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3748/تکرار-ادعاها-در-خصوص-تجویز-بی-رویه-دارو

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir