کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییر مدیران غذا و دارو بدون استراتژی جدید بی فایده است

30 آبان 1401 ساعت 19:39

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تاکنون چهار نفر در معاونت غذا و دارو عوض شده‌اند اما کشور با تغییر افراد و مسئولان درست نمی شود مگر اینکه همراه خود ‌طرح‌ها، ‌رویکردها و استراتژی‌های جدید و متفاوتی ارائه کنند وگرنه تغییر افراد فایده‌ای ندارد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به وعده وزیر بهداشت برای رفع مشکل کمبود و گرانی دارو افزود: به نظر می‌رسد مشکل خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌ها باشد که طی یکی دو هفته کنترل شود، امکان رفع مشکل کمبود دارو به صورت موقتی و با واردات دارو وجود دارد اما تمامی تلاش در دو دهه گذشته توجه به تولید داخل بوده است.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت ودرمان درباره کمبود دارو و اجرای طرح دارویار گفت: طرح دارویاری همچون پزشک خانواده بسیار خوب بود اما عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشت و باعث نارضایتی کادر درمان‌، مردم و سیاست‌گذاران کشور شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون کمبود دارو به خیلی از داروهای تولید داخلی رسیده که پیش از این به وفور در کشور وجود داشت؛ بنابراین واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه کافی تولید و با قیمت مناسب عرضه می‌شد، ‌منطقی نیست.

محسنی بندپی اظهار کرد: کسانی که در ایران کالا تولید کرده و سرمایه‌های خود را از ایران خارج نکردند، درد این کشور را در سینه دارند، ما باید هوشمند باشیم و اجازه ندهیم که تولیدکنندگان متضرر شوند. باید به درد دل تولیدکنندگان دارو گوش داد، ادامه کار هر صنعتی همراه با ضرر نتیجه‌ای جز ورشکستگی ندارد.
 


کد مطلب: 3759

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3759/تغییر-مدیران-غذا-دارو-بدون-استراتژی-جدید-بی-فایده

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir